۴ آبان ماه در قم
همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی (ع) پنجشنبه ۴ آبان در قم برگزار می‌شود. طی سالیان گذشته در این همایش از 210 نفر از پیر غلامان حسینی(ع) تجلیل شده است که از این تعداد 58 نفر فوت کرده‌اند. امسال از 20 نفر از پیرغلامان، جوان غلامان، مداحان و سخنرانان امام حسین (ع) تجلیل به عمل خواهد آمد.
کد خبر: ۵۱۲۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۳ 23 October 2017
به گزارش تابناک قم، سید مجید رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری هشتمین آئین تجلیل از پیرغلامان، جوان غلامان، نو غلامان، سخنرانان و مداحان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خبر داد.

وی گفت: در سال‌های گذشته برنامه‌های مختلفی در این همایش برگزار شد و به لطف خدا شهرهای دیگر نیز الگو گرفته و این همایش را برگزار می‌کنند.

دبیر همایش تجلیل از پیرغلامان ابا عبدالله(ع) با بیان  اینکه در همایش امسال برنامه‌های مختلفی اجرا می‌شود، افزود: از تعداد ۲۰ نفر در همایش تجلیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: طبالی، شعر خوانی توسط شاعران کشوری، رونمایی از تمبر و کیلیپ یادبود مرحوم محلوجی، مؤذن زاده و سید جواد ذاکر از برخی برنامه‌های این مراسم است.

رضوی گفت: در طی این سال‌ها از ۲۱۰ نفر تجلیل به عمل آمده که متأسفانه ۵۸ نفر از این تعداد افزاد از دنیا رفته اند.

وی افزود: هشتمین آئین تجلیل از پیرغلامان، جوان غلامان، نو غلامان، سخنرانان و مداحان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) با همکاری معنوی اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری قم و اداره کل ورزش و جوانان قم روز پنج‌شنبه چهارم آبان‌ماه بعد از نماز ظهر و عصر در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار می‌شود.

نحوه انتخاب مداحان برای تجلیل در همایش پیرغلامان
 
همچنین عضو شورای هیئات مذهبی استان قم نیز در این نشست با بیان اینکه در هشتمین آئین تجلیل از پیرغلامان برخی شاخصه‌ها برای انتخاب افراد اضافه شده است گفت: ولایی بودن و پیشکسوتی مهمترین شاخصه‌های در نظر گرفته شده برای این مسئله است. 

جواد اشعری، با اشاره به آیتم های کمیته داوری در تجلیل گفت: اولین آیتم، پیشکسوت بودن این افراد است که حق بزرگی بر گردن جوان غلامان و نوغلامان دارد و آیتم مهم دیگری نیز ولایی بودن این افراد است. 

وی افزود: در همایش امسال از فعالان مداحی در روستاها نیز تجلیل خواهد شد همچنین از فعالان منطقه نیروگاه نیز تجلیل می شود و از شاعران ارزشی و ولایی یزد، کاشان و کردستان همچنین فعالان هیئت های کشورهای اسلامی نیز تجلیل می شود.  
      
اشعری با بیان اینکه این همایش با پیام آیت الله العظمی صافی آغاز خواهد شد عنوان کرد: آیتم پاکبان نیز به این همایش اضافه شده است و از یکی از مسن ترین پاکبانان نیز تجلیل می شود. 

وی ضمن درخواست از مردم برای معرفی پیرغلامان برای سال های آینده افزود: تعزیه میدانی برای عموم مردم نیز در فضای جلوی شهرداری برگزار خواهد شد.




برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار