مسؤولان از ظرفیت مهندسان بومی استفاده کنند
در روزهای گذشته خبری در خصوص حضور مهندسان اتریشی برای احداث بیمارستان هزار تختخوابی در قم منتشر شد. در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است، انتظار می‌رود در پروژه‌های بزرگ دولتی و یا بخش خصوصی از ظرفیت‌های مهندسان قمی استفاده شود.
کد خبر: ۵۱۳۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳ 24 October 2017
به گزارش تابناک قم، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با انتقاد جدی از حضور مهندسان اتریشی در قم گفت: مسؤولان از ظرفیت‌های مهندسان بومی در پروژه‌های استانی استفاده کنند.

امین مقومی با اشاره به ظرفیت و توانمندی‌های مهندسان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 5 هزار نفر از مهندسان در رشته‌های هفتگانه مهندسی عضو این سازمان هستند که این تعداد، ظرفیت بسیار خوبی در عرصه فنی و مهندسی برای مجموعه استان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه مهندسان سازمان نظام مهندسی ساختمان قم همواره آمادگی خود را برای نقش آفرینی و حضور در پروژه‌های بزرگ استان اعلام کرده‌‌اند افزود: این توانمندی در بین مهندسان استان وجود دارد تا پروژه‌های بزرگ استانی را طراحی، نظارت و اجرا کنند، چنانچه پروژه‌های بسیاری در استان سراغ داریم که نتیجه طراحی و نظارت مهندسان قمی در رشته‌های مختلف بوده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان قم عنوان کرد: مسؤولان ارشد استان و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی همواره بر استفاده از ظرفیت‌های مهندسان استان تاکید داشته‌اند و امیدواریم دستگاه‌ها و نهادهای مختلف استان به توانمندی‌های مهندسان بومی توجه بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه استفاده از مهندسان استانی در پروژه‌های متوسط و بزرگ می‌تواند به اشتغال استان کمک کند افزود: امروز با توجه به توسعه شهر مقدس قم و نیاز به مراکز بهداشتی، اقامتی، تجاری، خدماتی و... احداث اینگونه مجموعه ضرورت دارد و امید است در راستای اجرایی شدن پروژه‌هایی از این دست از حضور مهندسان بومی استان استفاده شود.

وی با بیان اینکه در روزهای گذشته خبری در خصوص حضور مهندسان اتریشی برای احداث بیمارستان هزار تختخوابی در قم منتشر شد اضافه کرد: در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است، از مسؤولان استان انتظار می‌رود مقدماتی فراهم کنند که در پروژه‌های بزرگ دولتی و یا بخش خصوصی همانند این پروژه که در استان اجرایی می‌شود از ظرفیت‌های مهندسان قمی در زمینه طراحی، نظارت و اجرا بیشتراستفاده شود و به رغم اینکه این سازمان به هیچ عنوان عدم توانایی مهندسان بومی استان در طراحی، نظارت و اجرای پروژه‌های کلان را قبول ندارد، اما اگر مسئولان به این نتیجه رسیده اند که ممکن است در پروژه ای توانایی فنی مهندسان بومی کافی نباشد و باید  از متخصصان ملی و یا خارجی استفاده شود، بهتر است پروژه به صورت مشترک تعریف شود تا از این طریق دانش فنی و تجربه به مهندسان استان نیز انتقال یابد.

مقومی همچنین با اشاره به راه‌اندازی دبیرخانه نقد پروژه‌های شهری در سازمان نظام مهندسی ساختمان قم بیان کرد: ارائه نقدها و پیشنهادهای مختلف در خصوص پروژه‌های عمرانی سطح استان از سوی گروه‌های تخصصی جمع بندی و از طریق دبیرخانه، نقد پروژه‌های شهری ارائه می‌شود تا مجموعه استان از این مشاوره‌ها و نظرات کارشناسی استفاده کند.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار