در جلسه شورای آموزش و پرورش قم مطرح شد؛
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به آخرین آمار بی‌سوادی در استان قم از ۵ هزار و ۶۴۸ فرد بی‌سواد در گروه ۶ تا ۱۹ سال خبر داد.
کد خبر: ۵۱۷۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۲ 31 October 2017
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام محمدرضا قاسمی‌نیا در جلسه شورای آموزش و پرورش قم که در سالن جلسات فرمانداری قم برگزار شد، با ارائه آخرین آمار بی سوادی در استان قم اظهار کرد:در گروه سنی ۶ تا ۹ سال ۴ هزار و ۷۲ نفردر استان قم اعلام بی سوادی کرده اند.

به گفته معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در گروه سنی ۱۰ تا ۱۹ سال نیز هزار و ۵۷۶ تن و این یعنی در به طور کلی ۵ هزار و ۶۴۸ فرد محروم از تحصیل ۶ تا ۱۹ ساله در استان قم حضور دارند.

وی از رشد ۲ درصدی سوادآموزی در استان قم هم خبر داد و تصریح کرد: اگر اقدام در راستای توسعه سوادآموزی صورت نگرفته بود ما امروز شاهد این رشد نبودیم اما همین میزان محروم از تحصیل هم برای استان قم بسیار زیاد است.

قاسمی نیا با تاکید براینکه بر اساس تاکیدات دولت آمار مرکز آمار ایران باید ملاک مسئولان دولتی در اقدامات خود باشد شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان و شورای آموزش و پرورش استان و شهرستان قم نیز لازم است که این موضوع را جدی بگیرند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم به اهمیت نهادهای حمایتی برای احصای محرومان از تحصیل یاد کرد و افزود: بخشی از این محرومان از تحصیل  بچه های کار و بد سرپرست هستند باید امکان تسهیل در تحصیل آنها فراهم شود.

وی ادامه داد: این گروه سنی گروه سنی مولد و موثر جامعه است که تحصیل آنها باید بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و موانع برسر راه آنها برداشته شود.

تحصیل اتباع ۳۰ کشور در مدارس قم

مسئول رسیدگی به امور تحصیلی دانش‌آموزان اتباع خارجی اداره کل آموزش و پرورش استان قم نیز در این جلسه با ارائه آماری از تحصیل دانش آموزان اتباع در استان قم اظهارکرد: ۳۵ هزار دانش آموز اتباع در حال حاضر در مدارس سطح استان در حال تحصیل هستند.

محمدرضا اسلامی‌نسب افزود: ۸۰ درصد این آمار را دانش آموزان اتباع افغان تشکیل می‌دهد، ۱۰ الی ۱۵ درصد عراقی و ۵ درصد باقی مانده نیزاتباع سایر کشورها هستند.

وی با تاکید بر این مطلب که استان قم بیشترین دانش آموز اتباع خارجی را در کشور دارد، تصریح کرد: اتباع بیش از ۳۰ کشور دنیا امروز در مدارس استان قم دانش آموز دارند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار