ایمن سادات موسوی‌نژاد
کد خبر: ۵۲۰۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۲ 06 November 2017
ترافيك از جمله معضلات شهري است كه آلودگي هوا و افزايش زمان سفر را به همراه دارد این در حالی است که خودروهاي تك سرنشين این روزها در تمام نقاط شهر خودنمايي کرده و باری مضاعف بر دوش ترافيك شهر شده است.

در دوران کنونی ترافیک شهرها در تسخیر خودروهای تک سرنشین است بنابراین عقب‌نشینی این خودروها ناممکن است زیرا اغلب افراد برای رهایی راحتی و کاهش زمان سفر ترجیح می‌دهند از خودروی شخصی خود استفاده کنند در حالی که رواج این امر سبب افزایش ترافیک و آلودگی هوا شده است.

این مشکل ناشی از فقدان فرهنگ‌‌سازی در زمینه استفاده از حمل و نقل عمومی، کمبود امکانات حمل و نقل عمومی و امتیازات این نوع سفر است.

در برخی مکان‌ها قوانینی تعیین شده تا افراد از استفاده از خودروهای تک سرنشین خودداری کنند به طوری که برخی از خیابان‌ها و معابر تردد برای خودروهای با بیش از یک سرنشین مجاز است.

اگر در ساعات اوج ترافیک به خودروهای موجود در محدوده ترافیک توجه شود اغلب خودروهای تک سرنشین مشاهده می‌‌شود بسیاری از کارشناسان معتقد هستند در صورتی که حمل و نقل عمومی آسان و ارزان در اختیار شهروندان قرار گیرد جولان خودروهای شخصی و تک سرنشین در شهرها کاهش پیدا می‌کند.

این امر بر کسی پوشیده نیست که اگر روند خودروهای تک سرنشین با همین سرعت افزایش پیدا کند روند حمل و نقل با کاهش سرعت مواجه می‌شود، در نتیجه زمان سفرهای درون شهری افزایش پیدا می‌کند.

در دنیای امروز خانواده‌ها خرید خودرو را از اولویت‌های زندگی خود تلقی می‌کنند و حتی تمام اعضای خانواده در این مطالبه وارد می‌شوند به طوری که برخی خانواده‌ها به تعداد اعضا، خودروی شخصی دارند در نتیجه افزایش خودروها در خیابان با جمعیت ارتباط مستقیمی پیدا می‌کند.

استفاده از ابزارهای لازم برای وادار کردن رانندگان خودروهای تک سرنشین به عقب‌نشینی ضرورتی مهم بوده که مسؤولان و دستگاه‌ها باید راهکارهای موجود برای رهایی از این مشکل را عملیاتی کنند.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار