رائفی‌پور در موکب مسجد مقدس جمکران عنوان کرد
پژوهشگر حوزه مهدویت گفت: فتنه طبق آیات قرآن کار شیطان است و اگر زائری منیت را کنار نگذاشته و دلش به سمت امام حسین(ع) نرود قطعاً به سمت شیطان رفته و متضرر است.
کد خبر: ۵۲۰۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۶ 11 November 2017
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، استاد علی‌اکبر رائفی‌پور در چهارمین شب سخنرانی در جمع زائران اربعین حسینی که در موکب مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به نفس پیاده‌روی اربعین اظهار کرد: این سیل خروشان برای خلاف جهت شنا کردن سبک زندگی‌های امروزی در این مکان حضور دارند.

وی با بیان اینکه بلا و ابتلا یکی از ستون‌های تربیتی اسلام است و تصریح کرد: ما برای شناسایی نقاط ضعف و قوت باید بلاها به سرمان آید و بلا یا وسیله‌ای برای رشد انسان و کفاره گناهان است.

پژوهشگر حوزه مهدویت افزود: فتنه طبق آیات قرآن کار شیطان است و اگر زائری در این مسیر منیت را کنار نگذاشته و دلش به سمت امام حسین(علیه السلام) نرود قطعاً به سمت شیطان رفته و متضرر است.

وی مصیبت‌های زندگی را یکی از ابعاد بلا و ابتلا دانست و افزود: واکنش افراد در برابر مصیبت متفاوت بوده و خداوند در هر بلایی به دنبال بخشیدن گناهان است و حتی نگرانی‌های چندثانیه‌ای هم که در زندگی پیش می‌آید کفاره گناهان است و خداوند به دنبال پاک‌سازی قبل از قیامت است.

رائفی‌پور با اشاره به ناشکری برخی افراد بدون توجه به داشته‌های خود عنوان کرد: در مسیر راهپیمایی اربعین زائران جزئی از پیکره‌ای عظیم هستند که باید در حین حواس به خود داشتن مواظب باشند ظلمی به کسی نکنند، چراکه کسی که حب اهل‌بیت(علیهم السلام) دارد نباید نسبت به ارادتمندان ایشان بی‌تفاوت باشد.

وی با تأکید بر اینکه بلاهای معصومین برای افزایش درجات آنان است، اظهار داشت: یکی از بلاهای پاک‌کننده گناهان همین پیاده‌روی اربعین است و خداوند و امام حسین(علیه السلام) این مراسم را برای پاک‌سازی مردم برای ورود به بهشت قرار داده‌اند.

استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: زائران باید حواسشان باشد که زرق‌وبرق مسیر و مواکب آن‌ها را نگیرد و این‌ها حواشی بوده و ما قدم در پای اهل‌بیت(علیهم السلام) می‌گذاریم و ادب زائر حکم می‌کند در حزن و اندوه باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار