وضعیت قم در بودجه کشور
اگر چه قم از نظر تخصیص بودجه در رتبه 28 قرار دارد اما این در حالی است که در پرداخت مالیات به دولت برای خزانه کشور، در رتبه 15 هستیم؛ قم پانزدهمین استانی است که مالیات پرداخت می کند اما برای دریافت بودجه در آخر قرار دارد.
کد خبر: ۵۲۲۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۲ 12 November 2017
به گزارش تابناک قم، احمد امیرآبادی فراهانی با انتقاد از نحوه تخصیص بودجه دولت به شهر مقدس قم اظهار داشت: به طور کلی وضعیت بودجه کشور اصلا خوب نیست و طبیعتا قم هم همین وضعیت را دارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که قم از استان های آخر کشور در زمینه تخصیص بودجه است، گفت: نمایندگان شهر مقدس قم در مجلس شورای اسلامی تمام تلاش خود را در این مدت انجام داده اند و موفق شده اند که رتبه بودجه ای را از 30 به 28 برسانند.

وی ادامه داد: اگر چه قم از نظر تخصیص بودجه در رتبه 28 قرار دارد اما این در حالی است که در پرداخت مالیات به دولت برای خزانه کشور، در رتبه 15 هستیم؛ با یک محاسبه ساده مشخص است که قم پانزدهمین استانی است که مالیات پرداخت می کند اما برای دریافت بودجه در آخر قرار دارد.

امیرآبادی فراهانی با تأکید بر این که هیچ جای کشور مثل قم مرکز مبادلاتی و مواصلاتی نیست، ابراز داشت: مسافرانی که قصد مسافرت از شمال به جنوب، از شرق به غرب ویا برعکس داشته باشند، از شهر مقدس قم عبور می کنند؛ این عبور و مرور ضرورت ارائه خدماتی را ایجاب می کند.

وی با بیان این که شهر مقدس قم سالیانه پذیرای 20 میلیون زائر از سراسر کشور است، افزود: توقف زائر در قم عوارض و خدماتی را به همراه دارد؛ مسائل زیادی در این زمینه وجود دارد که باید هزینه هایی برای آن در نظر گرفته شود تا مشکلات حضور جمعیت در قم رفع رجوع شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اتوبان قم ـ تهران را از پر ترددترین جاده های کشور دانست و تصریح کرد: این جاده بیشترین تصادفات را دارد در حالی که بودجه دانشگاه علوم پزشکی قم از دیگر استان ها بالاتر نیست؛ اگر خدای ناکرده در این اتوبان یک اتوبوس تصادف کند، خدمات پزشکی و انتظامی از قم ارسال می شود.

وی به مناسبت های خاص اشاره کرد و بیان داشت: در ایام خاص مثل نیمه شعبان، میلیون ها نفر جمعیت در یک شب به قم می آید؛ شهرداری، اورژانس، آتش نشانی، نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی با بودجه های مردم قم به این زائران خدمات دهی می کنند.

امیرآبادی فراهانی با بیان این که زیر ساخت پزشکی و درمانی مورد نیاز در قم وجود ندارد، ابراز داشت: برای استراحت و اسکان زائران نیز زیرساخت های لازم وجود ندارد؛ به عنوان مثال در ایام اربعین حسینی، در مصلای قدس قم شبانه 5 تا 6 هزار نفر ساکن می شوند و خدمات دریافت می کنند.

نماینده مردم قم با تأکید بر این که اصل مطالبه مسؤولان استانی و مراجع عظام تقلید درخصوص بودجه دولتی برای خدمت رسانی به زائران این شهر مقدس است، افزود: این مطالبه برای حوزه های علمیه نبوده است، اگر چه مرکز حوزه های علمیه کشور در قم است و همه کشورهای اسلامی به مراکز علمی و حوزوی خود کمک می کنند.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
کاش جناب امیرابادی به جای سفرهای تبلیغی به مناطق استان بیشتر وقت بزارند برای ارتقا جایگاه بودجهای قم در کشور
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار