مدیر مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری قم؛
رحیمی گفت: برای پیشگیری از حوادث بزرگ‌تر نیازمند عزم همه جانبه در شهر هستیم.
کد خبر: ۵۲۲۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۸ 12 November 2017
به گزارش تابناک قم، علی‌اکبر رحیمی، مدیر مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری قم، با اشاره به الزامات حساسیت‌زایی نسبت به اهمیت توجه به بحران در شهر اظهار کرد: در سطح مدیران ارشد حساسیت درباره بحران بروز و ظهور ندارد تا وقتی بحران رخ دهد. در تجربه‌های مختلف دیده‌ایم که ظرفیت خوبی برای ساخت شهرها و بازسازی‌ها پس از بحران داریم اما برای پیشگیری و آمادگی توجه چندانی صورت نمی‌گیرد، در حالی که پیشگیری و آمادگی برای مقابله با بحران‌ها در صورت مواجهه هزینه‌ها به مراتب کمتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه مرکز مدیریت بحران شهرداری قم با توجه به نوپا بودن در سال‌های اخیر رو به رشد بوده است خاطرنشان کرد: در حال حاضر سالانه چهار تا پنج میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش بینی می‌شود اما اعتقاد داریم این اعتبارات خیلی کم است و برای رسیدن به نقطه ایده‌آل باید قدم‌های بزرگ‌تری برداشته شود.

مدیر مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری قم با تاکید بر اینکه از 35 بحران شناخته شده در کشور، شهر قم 18 مورد را تاکنون تجربه کرده است گفت: این موضوع مؤید اهمیت توجه به موضوع مدیریت بحران در این شهر است.

وی با اشاره به مهم‌ترین بحران شناخته شده و محتمل برای شهر قم تصریح کرد: مخرب‌ترین حادثه‌ای که می‌تواند شهر قم را به مخاطره بیندازد، با توجه به قرارگیری این منطقه در گسل‌های فعال، زلزله است. حوادثی مثل سیل با توجه به نصب سیستم هشدار از 72 ساعت قبل قابلیت پیش‌بینی دارد اما درباره زلزله این‌گونه نیست.

رحیمی با بیان اینکه زلزله مهم‌ترین خطر برای شهر قم، یعنی سایه خطر بر سر بافت فرسوده شهر قم که ابعاد آن کم هم نیست اذعان کرد: در حوادث مختلف با سازمان آتش‌نشانی شهرداری به آسیب شناسی می‌پردازیم، اما حقیقت این است که برای پیشگیری از حوادث بزرگ‌تر نیازمند عزم همه جانبه در شهر هستیم. در این زمینه هم باید دستگاه‌های انتظامی و قضایی پای کار بیایند. پس از حادثه پلاسکو اعلام کردیم آمادگی داریم اگر دستگاه‌های مسئول حمایت کنند می‌توانیم گام به گام مکان‌های پرخطر را شناسایی کنیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
با این وضعیت بیشترین بافت فرسوده هم در شهر وجود داره و مسولان هنوز اقدام چشمگیری انجام ندادند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار