معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت قم خبر داد؛
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم از فعالیت ۸۰۰ واحد نانوایی در این استان خبر داد و گفت: بیشترین فراوانی تعداد نانوایی‌ها مربوط به نان لواش است.
کد خبر: ۵۲۲۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۱ 12 November 2017
به گزارش تابناک قم، امیر محمدی چهر با اعلام خبر فعالیت ۸۰۰ واحد نانوایی در استان قم افزود: از این میزان ۶۵۰ واحد دارای جواز کسب و ۱۵۰ واحد در مرحله اخذ پروانه می‌باشند.

وی با اشاره به آمار تعداد نانوایی موجود در سطح شهر اظهار داشت: در حال حاضر بیشترین فراوانی تعداد نانوایی‌ها مربوط به نانوایی لواش با ۲۱۸ واحد و نانوایی سنگک با ۲۰۸ واحد می‌باشد و مابقی در رسته‌های تافتون و بربری مشغول فعالیت هستند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به رعایت ضوابط داخلی اتحادیه نانوایان تصریح کرد: متقاضیان جدید اخذ پروانه نانوایی می‌توانند نسبت به احداث و راه اندازی نانوایی آزاد پز در شهرک‌های جدید الاحداث اقدام نمایند.

وی تأکید کرد: از آنجا که کیفیت نان با سلامت مردم گره خورده است و از اهمیت بالایی برخوردار است، نانوایی‌های سنگک باید از آرد با ۱۵ درصد سبوس گیری نان تهیه نمایند و کارخانجات تأمین کننده آرد استان ملزم به رعایت تحویل آرد با این شرایط به نانوایان سنگک هستند.

محمدی چهر ضمن اعلام برگزاری همایش استانی در روز ملی نان در تاریخ ۲۴ آبان و در محل اتاق اصناف افزود: هدف برگزاری این همایش بررسی مشکلات و معضلات روز نانوایان و ایجاد انگیزه در آنها برای بهبود کیفیت نان و همچنین تجلیل از پیشکسوتان و فعالان ممتاز این صنف است.

محمدی‌چهر در پایان از شهروندان محترم قم درخواست کرد تخلفات صنفی نانوایان در خصوص کم فروشی، گران فروشی و نان نامرغوب را با تلفن شبانه روزی ۱۲۴ اطلاع دهند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
طلبه حوزه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
متاسفانه هیچ نظارتی بر نانوایی ها وجود نداره هر نانوایی هر طور میخواد پخت میکنه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار