توسط مالک؛
خانه سلامتی‌ها واقع در خیابان باجک، جنب خانه تاریخی یزدان پناه، در سال 1384 به شماره 12544 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید و دارای ارزش تاریخی و فرهنگی بود که مالک بدون استعلام از اداره کل میراث فرهنگی آن را تخریب کرده است.
کد خبر: ۵۲۳۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۷ 13 November 2017
به گزارش تابناک قم، معاون میراث فرهنگی قم خبر داد: خانه تاریخی سلامتی‎ها که از نظر معماری و تاریخی ارزش فراوانی داشت، در اقدامی ناگهانی توسط مالک تخریب شد.

عمار کاووسی، با اعلام این خبر گفت: خانه سلامتی‌ها واقع در خیابان باجک، جنب خانه تاریخی یزدان پناه، در سال 1384 به شماره  12544 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید و دارای ارزش تاریخی و فرهنگی بود که مالک بدون استعلام از اداره کل میراث فرهنگی آن را تخریب کرده است.

خانه تاریخی سلامتی‌ها در قم تخریب شد

وی ادامه داد: خانه سلامتی‌ها از نظر ویژگی‌های تاریخی، هنری، معماری و فرهنگی  بسیار با ارزش بود، این خانه که در محدوده بافت تاریخی قرار داشت، در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده بود.

معاون میراث فرهنگی استان قم افزود: انجام یا صدور مجوز هرگونه عملیات اجرایی ساخت و ساز، تخریب و نوسازی، گواهی پایان کار ساختمان در محدوده بافت تاریخی بدون استعلام و کسب مجوز از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ممنوع است.

وی گفت: معاونت میراث فرهنگی اقدامی که توسط مالک انجام شده است را یک تخلف محرز می‎داند و موضوع در مراجع قانونی در دست پیگیری است.

کاووسی بیان کرد: معاونت میراث فرهنگی مساعدت خود را در تقبل بخشی از هزینه‌های تعمیرات، به مالک اعلام نموده بود اما وی با نادیده گرفتن تذکرات شفاهی و کتبی، در تعطیلی روز اربعین و به بهانه جمع آوری نخاله‌های ساختمانی ملک مجاور، این اثر تاریخی را تخریب کرد.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار