تا سال ۱۴۰۴؛
مدیر مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری قم گفت: تا افق ۱۴۰۴ احداث هشت سوله مدیریت بحران در دستور کار مدیریت شهری قم است.
کد خبر: ۵۲۳۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۳ 13 November 2017
به گزارش تابناک قم، علی‌اکبر رحیمی با بیان اینکه سال ۹۴ دستورالعمل تشکیل ستاد مدیریت بحران در شهرداری‌ها به استناد مواد قانونی از سوی وزارت کشور ابلاغ شد، اظهار کرد: به واسطه این دستورالعمل مهم‌ترین ارگان اجرایی شهرها به ویژه در شهرهای بزرگ خود را برای مواجهه احتمالی با بحران‌ها آماده می‌کنند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی و پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی و همکاری و تعامل درون سازمانی و برون سازمانی وظیفه‌ای است که به عنوان وظایف چهارگانه مدیریت بحران شهرداری‌ها تعریف شده است، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات ضروری قبل از بحران، ایجاد سوله‌های مدیریت بحران است؛ هشت سال قبل اعتباری از طریق استانداری با مشارکت شهرداری قم برای ساخت پنج سوله مدیریت بحران، دو سوله در منطقه دو و در مناطق سه، چهار و پنج نیز هریک یک سوله ساخته شد.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر سوله‌ای در منطقه هشت از محل اعتبارات درون سازمانی شهرداری در حال ساخت است، گفت: همچنین طراحی ساخت سوله در منطقه یک صورت گرفته است و اقدامات اجرایی نیز آغاز خواهد شد.

وی افزود: با احتساب تورم در حال حاضر هر سوله ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای ساخت و ۵۰۰ میلیون تومان برای تجهیزات هزینه می‌برد.

رحیمی با بیان اینکه بر اساس استانداردها باید در هر ناحیه یک سوله مدیریت بحران ایجاد شود تصریح کرد: با این وجود از ۲۶ ناحیه شهر قم فقط پنج ناحیه دارای سوله است.

وی اضافه کرد: به بیان بهتر باید به ازای حداقل هر ۵۰ هزار نفر یک سوله مدیریت بحران ساخته شود که این موضوع در قم عملیاتی نشده است. البته دیگر شهرها هم هنوز به حد استاندارد نرسیده‌اند.

مدیر مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری قم گفت: در واقع تجهیز و امکانات مورد نیاز که یکی از مهم‌ترین آن‌ها ایجاد سوله‌های مدیریت بحران است یکی از مصادیق و شاخص‌های تاب‌آوری شهر محسوب می‌شود از این رو نمی‌توانیم بگوییم شهر ما تاب آور است. البته در افق ۱۴۰۴ ایجاد هشت سوله مدیریت بحران در دستور کار است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار