رئیس جمعیت هلال احمر قم:
رئیس جمعیت هلال احمر قم با اظهار تاسف از وضعیت تصادف های استان گفت: تلفات جاده ای درحال حاضر به شبه بحران تبدیل شده لذا نباید از کنار آن بی تفاوت گذشت.
کد خبر: ۵۲۳۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 13 November 2017
به گزارش تابناک قم، محمدگلفشان خاطرنشان کرد: متاسفانه آمار تصادف ومرگ میرهای ناشی از آن برای مردم و مسئولان عادی شده که نیازمند آن است که دراین زمینه فکر اساسی انجام شود.

طی دو هفته گذشته حدود 10 نفر در حوادث رانندگی درجاده های مواصلاتی قم و محدوده این شهر جان خود را از دست داده اند که غم انگیز ترین آنها جانباختن سه جوان دریک تصادف بود.

وی ادامه داد: اگر یک هواپیما در کشور سقوط و 20 نفر کشته شوند ما عزای عمومی اعلام و مردم تحت تاثیر قرار می گیرند ولی در تصادف های جاده های، ما به صورت هفتگی و گاه روزانه کشته داریم ولی اتفاقی نمی افتد، باید در این زمینه بیشتر حساسیت داشته باشیم.

گلفشان گفت: بسیاری از افرادی که در جاده ها جان خود را از دست می دهند سرپرست و نان آور خانواده هستند وبا یک مرگ یک نفر در جاده، یک خانواده دچار آسیب می شود، بنابراین باید دنبال راهکار و کاهش تصادف ها باشیم.

وی علل تصادف جاده ها را نشات گرفته از سه عامل انسانی، خودرو و جاده دانست و گفت: باید سهم هر کدام شناسایی و متناسب با آن برنامه ریزی شود.

گلفشان اظهار داشت: بخشی از تصادف ها به دلیل بی دقتی راننده، سرعت بالا، بی توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی و خستگی راننده است، در این زمینه ما باید با افزایش مجتمع های رفاهی، نظارت خود را بیشتر کنیم.

وی ادامه داد: بخشی دیگر مربوط به ایمنی وظرفیت خودرو است که باید اشکالات را شناسایی و به دستگاه های مربوطه ارجاع دهیم.

گلفشان عامل جاده را در امر تصادف نیز سهیم دانست و گفت: پوشش، آسفالت، نور جاده عواملی هستند که منجر به تصادف خواهد شد.

وی به عنوان نمونه به جاده قم - سلفچگان اشاره کرد وگفت: در این جاده انواع ماشین سنگین و سبک، تندرو و کندرو در لاین سبقت حرکت می کنند تا در چاله ها و دست اندازی نیفتند و این در تصادف نقش دارد.

گلفشان با بیان اینکه یک قسمت تصادف های جاده ای ماشین های سنگین و تریلرها هستند، گفت: باید با آسیب شناسی دقیق، این مشکل برطرف و از افزایش تصادف ها جلوگیری کنیم و در صورت امکان، جداسازی صورت گیرد. 

وی ادامه داد: گاهی برخی مسائل حاشیه جاده ها مانند تبلیغات جاده ای، حواس راننده را پرت و همین اقدام منجر به تصادف می شود و بیشتر تصادف ها نیز نزدیک شهرها اتفاق می افتد که بخشی از این نشات گرفته از خستگی راننده است. 

گلفشان گفت: جمعیت هلال احمر بجز گرمسار، در همه جاده های استان به صورت شبانه روز حضور فعال دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار