کد خبر: ۵۲۴۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۷ 14 November 2017
به گزارش تابناک قم، تکرار درخواست‌های مردم برای رسیدگی به محور و محقق نشدن خواسته‌هایشان در نهایت پس از این حادثه منجر به تجمع مردم و بستن کمربندی شد. 

لاستیک آتش زدند و در مسیر ایستادند تا به گفته خودشان کسی از این مسیر عبور نکند و دیگر شاهد تصادف‌ها و فوت همشهریان خود نباشند.

همان‌گونه که اخبار و فیلم‌های منتشرشده نشان می‌دهند، آن روز «رضا سیار»، فرماندار قم، در حال گذر از این مسیر با مردم معترض مواجه شد و به میان آن‌ها رفت و از بی‌اطلاعی خود از مشکلات این محور خبر داد و گفت: تاکنون در 3 سال گذشته هیچ اعتراض یا درخواستی در این مورد از شورای اسلامی شهر کهک دریافت نکرده اما این محور باید هر چه زودتر ایمن‌سازی شود.

وی همان موقع وعده داد در جلسه‌ای اضطراری با حضور اعضای شورای اسلامی شهر کهک برای رفع این مشکل اقدام کند.

شورای کهک: پیگیری کردیم

از آن‌جا که این اعتراض‌ها در آغازین روزهای پنجمین دوره شوراها مطرح شده بود، برای پیگیری این موضوع به سراغ اعضای سابق شورای اسلامی شهر کهک رفتیم.

«محمدرضا حاج‌اسماعیلی» سابقه عضویت دور سوم و چهارم شورای اسلامی شهر کهک را در کارنامه خود دارد. او که 4 سال دور چهارم شورا مسئولیت ریاست شورای اسلامی شهر کهک را عهده‌دار بود در گفت‌وگو با همشهری گفت: اعضای شورای چهارم بارها پیگیر بودند اما اعضا برای پیگیری مطالبه‌های خود سلسله‌مراتب را باید رعایت کنند و بر همین اساس برای پیگیری مسائل خود درخواست خود را به شورای اسلامی شهرستان برسانند و در صورتی که پاسخی دریافت نکردند به شورای اسلامی شهرستان و در نهایت به بخشدار اعلام کنند و ما در دوران مسئولیت خود این کار را کردیم که اسناد آن هم موجود است.

رئیس سابق شورای اسلامی شهر کهک با بیان این که بارها در مسیر پیگیری این موضوع جوابی از مسئولان نشنیدیم، افزود: بارها مسئولان راه و شهرسازی اعلام کردند ساخت زیرگذر برای کمربندی کهک به خاطر سکونت 20 خانوار توجیه اقتصادی ندارد، هزینه ساخت زیرگذر نیز 2 میلیارد تومان است.

این عضو سابق شورای اسلامی استان ادامه داد: ساخت این زیرگذر برای تأمین امنیت مردم به ویژه کشاورزان امری ضروری است، چرا که مردم ناچار هستند در طول روز چند مرتبه از عرض کمربندی عبور کنند و بی‌توجهی به این موضوع تا به‌حال جان 4 نفر را در این کمربندی گرفته است.

حاج‌اسماعیلی با اشاره به این که سال گذشته باز هم برای پیگیری این مسأله به رئیس وقت شورای استان نامه زدیم و خواستار پیگیری مطالبه‌های مردم شدیم، عنوان کرد: ساخت این زیرگذر علاوه بر امنیت جانی مردم برای کاسبان حاشیه کمربندی هم امری ضروری است؛ چرا که در شرایط فعلی کاسبان این مسیر هیچ نفعی از تردد مسافران و گردشگران نمی‌برند. همه این نامه‌ها موجود است و نشان می‌دهد ما پیگیر بودیم اما این که چرا مسئولان مربوطه پیگیری نکرده‌اند باید پاسخگو باشند و شورای اسلامی جدید هم پیگیری‌ها را تا حصول نتیجه ادامه دهند.

وی در پاسخ به انتقادهای طرح‌شده گفت: در طول دوران حضور در شورا بسیاری از مسائل همچون موضوع مهم آبرسانی و زمین‌های ملی، ورودی 55متری چهاربانده شهر و اتصال آن به کمربندی اجرایی شده است.

تکمیل پروژه خیابان 16متری ملاصدرا، ساخت پل زیرگذر مزرعه نهره و نصب پل هوایی عابرپیاده از دیگر پروژه‌هایی است که در شورای چهارم انجام شده است.

وی ادامه داد: ساخت پارک جنگلی نورالشهدا، زیبا‌سازی و محصور کردن گلزار شهدا، روکش آسفالت خیابان‌های شهر، توسعه فضای سبز شهر و بسیاری پروژه‌های دیگر نیز به سرانجام رسیده است و تلاش‌ها برای مشکل کمربندی هم همچنان ادامه داشت.

مشکل کمربندی در دست بررسی

پس از اظهارات رئیس سابق شورای اسلامی شهر در این مورد و بعد از گذشت یک ماه به سراغ فرماندار رفتیم تا از روند پیگیری‌ها مطلع شویم. 

وی از پیگیری‌های صورت‌گرفته در این مورد خبر داد و اظهار کرد: کارگروه حمل‌و‌نقل و ترافیک استان در این زمینه ورود کرده و در کمیته‌های کارشناسی راه حل‌های مختلف برای کاهش خسارت و تصادف‌ها در این مسیر بررسی کرده است.

«رضا سیار» با اشاره به این که برای رفع مشکل کمربندی کهک چند اقدام جدی باید مورد توجه باشد، افزود: شورای اسلامی شهر کهک مصوبه‌ای 12‌بندی در گذشته برای رفع این مشکل داشتند که تا حدودی اجرای آن با مشکل مواجه بود؛ چراکه در حوزه کاری برخی نهادهای دیگر بود.

وی نصب دوربین برای کنترل عبور و مرور و ترافیک محور، نصب علائم ایمنی و سرعت‌‌گیر را از اقدام‌های لازم برای کاهش حوادث در این محور برشمرد و اضافه کرد: مردم تقاضای ساخت زیرگذر برای این محور را دارند که با ایجاد مسیر جدید از سیرو تا میَم برای کاهش ترافیک در کمربندی کهک بسیار کمک می‌کند و پیش‌بینی‌ها حاکی از کاهش 50 درصدی ترافیک در این محور خواهد بود. 

فرماندار قم اما در مجموع رفع این مشکل را مستلزم اقدام‌های گسترده دانست و اظهار کرد: اگرچه استان به طور جدی در این زمینه ورود کرده، شهرداری کهک نیز باید در این مسأله کمک کند. رفع مشکل کمربندی کهک در اولویت کاری استان تعریف شده است.

حالا بعد از پیگیری‌های نمایندگان مردم در شورای کهک مردم خود خواسته‌شان را از مسئولان مربوطه طلب کرده‌اند و آن طور که فرماندار گفته است استان به صورت جدی به این موضوع ورود کرده است و حالا باید منتظر بود و دید این خواسته قدیمی مردمی کهک به جایی خواهد رسید یا باید باز هم شاهد تهدید جان انسان‌ها در این محور باشیم.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار