مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: با وجود حساسیت‌های بسیاری که در حوزه چاپ کتاب وجود دارد، به فعالان این عرصه قول دادیم که مجوز چاپ کتاب ۲۰ روزه صادر شود.
کد خبر: ۵۲۴۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸ 14 November 2017
به گزارش تابناک قم، سید موسی حسینی کاشانی در جلسه شامگاه دوشنبه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی شهر قم اظهار کرد: این ظرفیت‌ها می‌تواند کار را برای برنامه‌ریزی فرهنگی در شهر قم بسیار سهل کند.

وی افزود: در بسیاری از استان‌ها برای ضروریات اولیه اقدامات فرهنگی به دیگر شهرها نیاز داریم اما در قم این مشکل وجود ندارد.

اولویت فعالیت‌های قرآنی در قم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ابراز داشت: در قم چند اولویت برای رسیدگی به مسائل فرهنگی داریم که مسئله چاپ و نشر، تئاتر دینی، خوشنویسی، مؤسسات قرآنی و شعر آیینی از جمله آن هستند.

وی افزود: در عرصه رسانه هم با توجه به جایگاه ویژه‌ای که شهر قم دارد باید رویکرد متفاوتی داشته باشیم چرا که خبری که در قم تولید می‌شود خیلی سریع از محدوده قم فراتر می‌رود.

حسینی کاشانی با اشاره به اینکه در مقوله نشر دینی استان قم در کشور اول است و در کل هم رتبه دوم در کشور را دارد خاطرنشان کرد: سال گذشته بالغ بر هشت هزار مجوز کتاب توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد قم صادر شده که رتبه دوم بعد از تهران است.

وی افزود: امسال هم در ۶ ماه نخست امسال چهار هزار مجوز کتاب دادیم که بیش از نیمی از آن کتاب اولی بوده است و تقریباً پنج میلیون و ۹۸۲ تیراژ کتاب در ۶ ماه گذشته داشتیم.

اعطای ۳۰ فقره پروانه نشر جدید در قم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به حساسیت مراجع تقلید در موضوع چاپ و نشر گفت: به دلیل همین حساسیت‌ها در قم نظارتی ویژه بر چاپ کتاب داریم و با کمیته‌های فنی این کار را انجام می‌دهیم. در عین حال قول این را دادیم که مجوز در مدت ۲۰ روز صادر شود.

وی افزود: در حوزه چاپ و نشر ۱۲۰ چاپخانه افست و ۲۸ دیجیتال داریم و نزدیک به هزار و ۲۰۰ ناشر در سطح استان فعالیت می‌کنند که ۸۵۰ کاملاً فعال هستند. نیمی از ناشران قم هم در حوزه دین فعالیت می‌کنند و در ۶ ماه گذشته ۳۰ فقره پروانه نشر جدید هم صادر شده است.

وی همچنین با انتقاد از نادیده گرفتن فرایندهای قانونی در عرصه تبلیغات در قم گفت: ۸۰ درصد تبلیغات در سطح شهر قم بدون مجوز ارشاد صورت می‌گیرد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار