حاشیه های جلسه شورای اسلامی شهر قم:
در حالی که انتقاد از عملکرد مسئولان و شوراها وظیفه ذاتی رسانه ها و خبرنگاران است، عضو شورای اسلامی شهر از برخی انتقادها نگران شده و خواستار رسیدگی به این مسائل که با تعبیر توهین و افترا به کار برده، شده است. سخنگوی شورای اسلامی شهر نظرات این عضو شورای شهر قم را یک نظرات شخصی دانست.
کد خبر: ۵۲۴۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳ 14 November 2017
به گزارش تابناک قم، نظارت بر رسانه امری مهم و اساسی است که همواره از سوی هیئت نظارت انجام شده و بارها و بارها نیز شاهد تذکرات، توقیف ها و دیگر مسائل نسبت به رسانه ها توسط این هیئت بوده ایم.

از سوی دیگر نیز رسانه ها و خبرنگاران نیز وظایفی دارند که با نظارت های خود و گوشزد کردن بسیاری از مسائل اجازه ندهند مسئولی از مسیر اصلی فعالیت و خدمت خود به مردم دور شود.

حال با این وجود، علیرضا احمدی عضو شورای اسلامی شهر قم در سخنانی در صحن علنی شورای اسلامی شهر قم خطاب به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نظارت بر نشریات و رسانه ها گفت: نظارت اداره فرهنگ و ارشاد نسبت به نظارت موارد خودش خیلی پایین است. نشریاتی که سراسرای هستند رصد می شوند، اما نشریات استانی،هیچ نظارتی نیست و انواع و اقسام توهین ها و افتراها مختلف دیده می شود ولی کسی نیست که جلوی آنها را بگیرد و نظارت کند.

وی بیان داشت: بعضی وقت ها به اعضای شورا و شهردار توهین می شود اما به دلایلی که ما ماخوذ به حیا هستیم اقدامی صورت نمی دهیم اما این می طلبد که اداره ارشاد نظارتی به کانال ها داشته باشد، چون انواع و اقسام کانال های خبری در قم هست که در مسائل خبری کار می شوند و انواع و اقسام افتراها هم به اعضای شورا و شهرداری زده می شود اما هیچ نظارتی از ارشاد ندیدم که نظارت داشته باشد.

در همین حال خبرنگار ما با مسگری سخنگوی شورای اسلامی شهر هم گفتگو کرده است که بیان کرد: نظرات احمدی عضو شورای شهر قم یک نظرات شخصی است و ربطی به موضع گیری شورا ندارد.

وی ادامه داد: ما همواره از نقد سازنده به ویژه نقد اصحاب فرهیخته خبرنگار استقبال می کنیم.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار