آیت‌الله علوی گرگانی:
مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه مسئله جمع‌آوری موقوفات از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: صدقات و موقوفاتی در کشورمان هست که متروک مانده و باید به آن‌ها رسیدگی کرده و این موقوفات مهجوره ساماندهی شوند.
کد خبر: ۵۲۵۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۴ 17 November 2017
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی در دیدار با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه یکی از اصول مسلمه ای که در اسلام به آن تأکید شده مسئله وقف است، اظهار داشت: با ملاحظه اخبار و روایات شاهد آن هستیم که خود ائمه (ع) نیز بر این مسئله تأکید داشتند و وقف را صدقه‌ای می‌دانستند که آثار آن از بین نمی‌رود.

وی بهترین تأیید صدقه را بر طبق آیات قرآن کریم وقف دانست، و افزود: هر آنچه در راه خدا داده شود ماندگار بوده و بسیار ارزشمند است.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه مسئله جمع‌آوری موقوفات از اهمیت بسیاری برخوردار است، خاطرنشان کرد: صدقات و موقوفاتی در کشورمان هست که متروک مانده و باید به آن‌ها رسیدگی کرده و این موقوفات مهجوره ساماندهی شوند، البته سازمان اوقاف در این راه بسیار تلاش کرده اما باز جای کار دارد.

آیت‌الله علوی گرگانی با ابراز خرسندی از نام‌گذاری دهه‌ای بنام دهه وقف در کشور گفت: استدعا داریم که در رابطه با موقوفات متروکه و مهجوره تلاش بیشتری شود و این آثار احیا گردد تا این آثار باقیه را به دستان مبارک امام عصر(عج) برسانید.

استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان کرد: کسانی که وجوهات در راه خدا می‌دهند نباید دیگر درخواست بازگشت آن‌ها را داشته باشند، و این مسئله باید به مردم اطلاع‌رسانی شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار