آیت‎الله سبحانی:
یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه مساجد در شهرهای کوچک و بزرگ نباید بدون روحانی باشد، گفت: باید مدارس علمیه‌ای برای تربیت امام و خطیب ویژه مساجد ایجاد شده و طلابی که مراحلی از تحصیلات حوزوی را سپری کردند برای ایفای نقش در مساجد تربیت شوند.
کد خبر: ۵۲۵۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۰ 17 November 2017
به گزارش تابناک قم، آیت‎الله جعفر سبحانی در دیدار با رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور با اشاره به اینکه مسجد مسجد گوهرشاد توسط یک بانوی ایلخانی احداث شده ولی این بانو مورد احترام ایرانی‌ها قرار دارد، گفت: انجام این عمل صالح و ساخت مسجد در جوار حرم امام رضا(ع) موجب شده که مردم علاقه خاصی نسبت به او داشته باشند.

وی وقف را از مصادیق عمل صالح برشمرد و یادآور شد: مردم نسبت به کسانی که با انجام عملی صالح اعم از وقف یک زمین یا خانه و... خدمتی به ایشان می کنند علاقه پیدا می کنند.

این مرجع تقلید ضرورت دعوت هرچه بیشتر مردم نسبت به انجام سنت حسنه وقف را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: وقف علاوه بر اثر دنیوی، دارای اثر اخروی است و موجب ورود خیرات به پرونده انسان در آخرت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد علاقمند به کار خیر نمی‌دانند که چگونه باید به این عرصه ورود کنند، خاطرنشان کرد: حضور فعال اوقاف در رسانه‌ها موجب گسترش وقف ماندگار در جامعه خواهد شد.

آیت الله سبحانی ضرورت نشر قرآن در میان نسل جوان را مورد تاکید قرار داد و افزود: دعوت نسل جوان به حضور در فعالیت‌های قرآنی منجر به کاهش جرائم و منکرات می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مساجد در کشور در شهرهای کوچک و بزرگ نباید بدون روحانی باشد، گفت: باید مدارس علمیه‌ای برای تربیت امام و خطیب ویژه مساجد ایجاد شده و طلابی که مراحلی از تحصیلات حوزوی را سپری کردند برای ایفای نقش در مساجد تربیت شوند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه امامزادگان منشا نور و معنویت هستند یادآور شد: بقاع امامزادگان باید به مراکز فرهنگی و تبلیغی تبدیل شده و روحانیون نیز باید به صورت مستمر در این مراکز نسبت به انجام فعالیت‌های تبلیغی اهتمام داشته باشند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار