رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری سارق طلاجات کودکان با بیش از ۲۰ فقره سابقه سرقت در سطح استان خبر داد. همچنین با دستگيري چهار نفر قاچاقچي اشياء عتيقه در قم، پنج عدد ظرف سفالي قديمي متعلق به هزاره اول قبل از ميلاد کشف شد.
کد خبر: ۵۲۵۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۵ 17 November 2017
به گزارش تابناک قم، رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری سارق طلاجات کودکان با بیش از ۲۰ فقره سابقه سرقت در سطح استان خبر داد.

سرهنگ احمد کرمی در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وقوع سرقت‌های متعدد سرقت طلاجات کودکان در معابر سطح شهرستان قم و نظر به اینکه سرقت توأم با ربایش اطفال بوده و اثرات روانی نامطلوبی بر ذهن کودکان قربانی بجا گذاشته، موضوع بصورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان با انجام یکسری تحقیقات و اقدامات پلیسی پی بردند سارق طلاجات کودکان، فردی حدوداً ۴۰ ساله بوده که با پرسه زنی در کوچه‌ها بوسیله موتورسیکلت و شناسائی سوژه مورد نظر خود از بین دختر بچه‌های ۳ تا ۷ ساله آن‌ها را به بهانه خرید بستنی و خوراکی اغفال و سوار موتور سیکلت کرده و پس از انتقال به محلی خلوت اقدام به بریدن النگوها و درآوردن گوشواره‌های آن‌ها کرده و کودکان را در مکانی دور از محل سوار کردن رها و متواری می‌شوند.

کرمی ادامه داد: مأموران پس از اقدامات و بررسی‌های صورت گرفته موفق شدند محل سکونت سارق را شناسایی کنند اما به دلیل اینکه سارق در محل سکونت خود حضور نداشته، موجب شد تا کارآگاهان به تحقیقات تخصصی‌تر بپردازند که پس از تلاش‌های صورت گرفته نهایتاً محل اختفاء نامبرده را در پایتخت شناسایی و با کسب دستور از مقام قضایی و اعزام یک اکیپ عملیاتی به مکان مورد نظر، سارق را در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس اگاهی استان منتقل کردند.

وی اضافه کرد: با به کارگیری یکسری تحقیقات پلیسی و ارائه مدارک و مستندات مربوطه توسط مأموران، سارق که هفت فقره سابقه کیفری را در پرونده خود داشت، چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت و قصد خود را از سرقت‌ها تأمین هرینه‌های مصرف مواد مخدر دانست و به بیش از ۲۰ فقره سرقت طلاجات کودکان اعتراف کرد.

سرهنگ کرمی بیان داشت: در این خصوص تعداد ۱۲ نفر از شاکیان در مواجهه حضوری متهم را شناسایی کردند و در ادامه مشخص شد متهم  اموال مسروقه را به شخصی طلافروش فروخته است که در این رابطه مالخر طلاجات نیز شناسائی و دستگیر شد.

وی گفت: در نهایت پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و متهمان با صدور قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند.

سرقت ۱۰۰ دریچه فاضلاب برای تأمین مخارج اعتیاد

رئیس پلیس آگاهی استان همچنین از دستگیری سارقان دریچه‌های فاضلاب در قم خبر داد و گفت: متهمان به ۱۰۰ فقره سرقت اعتراف کردند.

وی اظهار داشت: در پی وقوع سرقت‌های متعدد دریچه‌های فاضلاب در قم موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.

سرهنگ کرمی گفت: در ادامه با انجام اقدامات پلیسی و بررسی جغرافیای جرم سه نفر در این رابطه دستگیر و به پلیس آگاهی استان منتقل شدند.

وی با بیان این که هر سه سارق، حرفه‌ای و دارای سوابق متعدد هستند، تصریح کرد: افراد مذکور در تحقیقات مأموران ابتدا اعترافی به سرقت نداشته اما در رویارویی با دلایل و مستندات موجود به سرقت ۱۰۰ فقره دریچه چدنی فاضلاب اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان قم با بیان این که سارقان تأمین مخارج اعتیاد را دلیل این سرقت‌ها بیان کردند، گفت: افراد مذکور در ساعات پایانی شب دریچه‌های فاضلاب سطح شهر را پس از تخریب، سرقت کرده و تحت عنوان ضایعات می فروختند.

وی گفت: نهایتاً متهمان به انضمام پرونده متشکله برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شدند.

انهدام باند قاچاق اشیاء عتیقه در قم

سرهنگ کرمی در ادامه گفت: با دستگیری چهار نفر قاچاقچی اشیاء عتیقه در قم، پنج عدد ظرف سفالی قدیمی متعلق به هزاره اول قبل از میلاد کشف شد.

وی اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت افرادی ناشناس در زمینه حفاری‌های غیرمجاز، استخراج و فروش اشیاء تاریخی و عتیقه، بلافاصله موضوع در دستورکار مأموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان قم افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی مشخص شد متهمان در شهرک پردیسان قم قصد فروش تعدادی اشیاء تاریخی و عتیقه را دارند که طی هماهنگی با مقام قضائی استان دو اکیپ از کارآگاهان پلیس آگاهی به محل مذکور اعزام شدند.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات پلیسی متهمان به همراه یک دستگاه خودرو پژو ۲۰۶ شناسایی و چهار نفر در این رابطه دستگیر شدند.

کرمی با بیان این که متهمان اهل یکی از استان شمالی و هر کدام از دو تا هفت فقره سابقه کیفری دارند، افزود: در بازرسی از ساک دستی این افراد پنج عدد ظرف سفالی که برابر نظریه کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان قدمت آن متعلق به هزاره اول قبل از میلاد است، کشف شد.

وی گفت: متهمان به انضمام پرونده متشکله برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شدند.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار