امام جمعه قم تاکید کرد؛
همه موکب های کشور که اقدام به خدمت رسانی به زائران اربعین کرده اند با امکانات بیشتر برای خدمت رسانی به زلزله زدگان غرب کشور بسیج شوند. مردم به زیبایی عمل کردند و هر آنچه در توانشان بود تقدیم کردند لازم است، مسئولان نظام با تمام قوا به یاری آسیب دیدگان بشتابند.
کد خبر: ۵۲۵۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱ 17 November 2017
به گزارش تابناک قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلی قدس، عنوان کرد: با توجه به وخامت حادثه، موکب های اربعین با همان امکانات برای خدمت و کمک به زلزله زدگان در غرب کشور بسیج شوند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به حادثه تلخ زلزله غرب کشور عنوان کرد: این رویداد و مصبت قلب همه را به درد آورد و در این حادثه 432 نفر از هم‌وطنان ما جان باختند و بیش از 8 هزار نفر مصدوم نیز بر جای گذاشت.

وی تصریح کرد: اما از سوی دیگر مردم در این حادثه، زیبا عمل کردند و هر چه در توان‌شان بود در طبق اخلاص نهادند، متاسفانه آسیب دیدگان خسارات زیادی متحمل شدند و با وجود مشارکت های مردمی در کمک های مالی، باید توجه ویژه ای به تامین امکانات برای این عزیزان صورت پذیرد.

آیت الله حسینی بوشهری تاکید کرد: همه با همت دینی خود به یاری بشتابید، به ویژه موکب های اربعین با همان امکانات برای خدمت به زلزله زدگان بسیج شوند و نیازها را در این سرما و بارندگی تامین کنند.

وی در بخش رویدادهای سیاسی بیان کرد: خبر استعفای حریری خبری عجیب بود چرا که در هیچ جای دنیا اتفاق نمی افتاد که نسخت وزیر کشوری را بازداشت و وادار به استعفا نمایند.

امام جمعه قم اظهار داشت: این اقدام و حرکت خصمانه توسط سعودی ها روی داد، سعودی ها از حریری توقع داشتند با تشکیل دولت اش، حزب الله آن را در انزوا قرار دهد تا از صحنه به کنار رود، اما حزب الله درخشید و وارد صحنه شد.

وی خاطرنشان کرد: این درخشش حزب الله معادلات آمریکایی ها و اسرائیلی ها را بر هم زد و آن را شکست داد، به همین دلیل نیز سعودی ها تلاش کردند سعد حریری را برکنار کنند.

وی همچنین با اشاره به رویدادهای این هفته عنوان کرد: امروز 28 صفر سالروز رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) می باشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در مورد پیامبر اسلام(ص) افزود: ایشان 23 سال از دوران عمر پر برکت را در راه هدایت جامعه و غمخواری و الفت با مردم سپری کرد.

وی تصریح کرد: بر اساس آیات قرآنی می توان ویژگی های آن حضرت را شناخت چرا که در بسیاری از آیات تعبیرات و توصیفات زیبایی از شخصیت پیامبر(ص) آمده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: نگرانی از آینده امت، تلاش در راه هدایت بشری، رئوف و مهربان در مقابل مردم، تربیت انسان های بزرگ در راه جهاد و ایجاد جامعه دینی از ویژگی های شخصیتی ایشان در دوران پیامبری است.

وی در مورد شهادت امام حسن مجتبی(ع) بیان کرد: ایشان در دامان پر مهر امام علی(ع) و فاطمه زهرا(س) پرورش و در چنین مکتبی تربیت یافت.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: امام حسن مجتبی(ع) تمام قامت، تدبیر و عقلانیت بود سیره عبادی و اجتماعی و دینی ایشان اسوه و الگوی شیعیان و در حلم و بردباری نمونه دوران است.

وی در مورد سالروز شهادت امام رضا(ع) نیز گفت: ایشان هم دوره با سه خلیفه عباسی بود و دوران دشواری را سپری کرد، امام رضا(ع) را به عنوان عالم آل محمد (ص) می شناختند چرا که بسیاری از شبهات و سوالات را پاسخ می داد.

امام جمعه قم پیرامون راهپیمایی بزرگ اربعین ادامه داد: شکوه و عظمت و ایثار را می توان در این راهپیمایی تجسم کرد بسیاری از موکب های اهل بیت(ع) برای کشور ما موجب آبرو و عزت شد و تلاش گران بسیاری در برگزاری این مراسم نقش داشتند که جای قدردانی دارد.

وی با اشاره به هفته بسیج گفت: بسیج شجره طیبه و مایه عزت انقلاب اسلامی و مظهر وحدت و مجاهدت ملت ماست امام ابتکار جالبی در تشکیل بسیج داشتند و خدمات ارزنده ای از سوی بسیج شاهد بوده ایم.

آیت الله حسینی بوشهری در مورد هفته وقف نیز اظهار داشت: وقف سنت حسنه ای است و مردم نسبت به آن اهتمام ویژه ای داشتند سازمان اوقاف خدمات بزرگی را انجام دادند ما در موقوفات جدید نیز سهیم باشیم و وقف را برای مباحث فرهنگی و اجتماعی و حل مشکلات و حتی بلایای طبیعی به کار گیریم.

امام جمعه قم در خصوص امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: معروف و منکر دارای معیارها و شاخصه هایی است که باید آن را بشناسیم تا با پیاده شدن معروف و دور شدن جامعه از منکر به رشد و تعالی دست یابیم.

وی در پایان تصریح کرد: نباید اجازه داد در جامعه دینی به واسطه ترک امر به معروف و نهی از منکر دین در حاشیه قرار بگیرد و مردم به سمت دنیا گرایی گرایش یابند.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
مردک همیشه وظیفه خود رو به خوبی انجام میدند اما مسولان...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار