حجت‌الاسلام مومنی مطرح کرد
استاد حوزه علمیه قم گفت: زیارت امام رضا(ع) موجب آمرزش گناهان انسان می‌شود، حتی اگر گناهان او به اندازه ریگ‌های بیابان باشد.
کد خبر: ۵۲۶۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۷ 19 November 2017
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی شامگاه شنبه در مراسم عزاداری حسینی که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های ائمه معصومین(ع) اظهار کرد: از آن‌ها به عنوان دوست مهربان و خیرخواه برای مردم در روایات یاد شده است، هر چقدر هم که ما به اهل‌بیت(ع) بی توجهی کنیم، باز آن‌ها به ما شیعیان توجه خواهند کرد.

وی ادامه داد: ائمه معصومین(ع) از پدر نیز برای مردم دلسوزتر هستند، آن‌ها همچون مادری مهربان، نسبت به شیعیان محبت می‌کنند، ائمه معصومین(ع) پناهگاهی برای مردم در مشکلات هستند و ما باید حاجت‌های خودمان را در نزد اهل‌بیت(ع) بیان کنیم.

استاد حوزه علمیه قم گفت: براساس روایات اگر کسی امام رضا(ع) را براساس آداب ذکرشده زیارت کند، دعای او در قنوت مورد استجابت خداوند قرار می‌گیرد، از امام رضا(ع) در روایات به عنوان امام رئوف یاد شده است، زیارت این امام معصوم موجب شادی دل انسان می‌شود و امام رضا(ع) برطرف کننده ناراحتی‌ها است.

مومنی، امام رضا(ع) را پاره تن رسول اکرم(ص) دانست و تصریح کرد: براساس روایات هر کسی که می‌خواهد خداوند را در حالتی که خندان است، ملاقات کند، باید خودش را جزو محبان امام رضا(ع) قرار بدهد.

وی ادامه داد: هر کسی که امام رضا(ع) را زیارت کند، رسول کرم(ص) وعده اجابت دعای او را داده است، زیارت امام رضا(ع) موجب آمرزش گناهان انسان می‌شود، حتی اگر گناهان او به اندازه ریگ‌های بیابان باشد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: یکی از ویژگی‌های امام رضا(ع) مهربان بودن است، براساس روایات یکی از ارکان زیارت با معرفت ائمه معصومین(ع) این است که بدانیم آن‌ها امامان معصوم هستند که پس از شهادت هم سخنان ما را می‌شنوند و اعمال ما را می‌بینند.

مومنی با اشاره به ضرورت توسل به اهل‌بیت(ع) اظهار کرد: برای نجات از ظلمت نفس باید به ائمه معصومین(ع) متوسل شویم، اهل‌بیت(ع) در زمان حیات و پس از شهادت معجزات زیادی داشتند و بسیاری از بیماران با توسل به ائمه معصومین(ع) شفا گرفتند.

وی ادامه داد: یکی از ارکان زیارت اهل‌بیت(ع) این است که بدانیم اطاعت از آن‌ها واجب است و ائمه معصومین(ع) به وسیله دشمنانشان به شهادت رسیدند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: امام حسن مجتبی(ع) از طریق سم به شهادت رسید، بین مسمومیت و شهادت این امام معصوم چند روزی فاصله بود، اما امام رضا(ع) در همان روزی که به وسیله مسموم شد، به شهادت رسید، دلیل این مساله مهلک بودن سم بود.

مومنی در پایان با اشاره به برکات زیارت امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: کسی که در زمان حیات، این امام معصوم را زیارت کند، امام رضا(ع) هم به داد او پس از مرگ خواهد رسید، زیارت امام معصوم براساس روایات موجب آمرزش گناهان کبیره انسان هم می‌شود. 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار