آیت الله جوادی آملی در دیدار دکتر نوبخت:
یکی از مراجع تقلید گفت: ملت باید رشد و شكوفایی عقلی و علمی داشته باشد كه كشور را اداره كند، ولی اگر ملتی جیبش خالی باشد و دستش خالی باشد، این ویلچری است و قدرت قیام ندارد، بنابر این دولت به ملتی می‌تواند تکیه کند که ملت، ستون باشد.
کد خبر: ۵۲۶۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۸ 20 November 2017
به گزارش تابناک قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله عبدالله جوادی آملی در دیدار محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه ‌وبودجه کشور ضمن تشکر از زحماتی که دولت و مردم برای کمک رساندن به زلزله‌زدگان انجام دادند برای درگذشتگان این حادثه آرزوی غفران الهی و برای مصدومان حادثه از ایزد منّان طلب سلامتی و شفای عاجل کرد.

وی در ادامه به دستور اسلام به مقاوم سازی در ساخت خانه‌ها اشاره و اظهار کرد: در این گسل‌های زلزله برای همه آسیب هست اما اینکه می‌بینید چند صد نفر آسیب می‌بینند برای این است که آن حداقل دستورات اسلام رعایت نشده است، وجود مبارک پیغمبر(ص) در جریان کَندن قبر پسرش ابراهیم وارد قبرستان شد و مرتب سفارش می‌کند که این طور قبر را بکَن، آن گورکن شاکی شد که چرا اینقدر ایراد می‌گیرید. فرمود آدم طرزی خانه می‌سازد که با یک تکان خراب نشود؛ فرمود تو چه کار داری این قبر مُرده است ما برای یک مُرده هم که خانه می‌سازیم محکم می‌سازیم.

وی ادامه داد: ملت باید رشد و شکوفایی عقلی و علمی داشته باشد که کشور را اداره کند، ولی اگر ملتی جیبش خالی باشد و دستش خالی باشد، این ویلچری است و قدرت قیام ندارد، بنابر این دولت به ملتی می‌تواند تکیه کند که ملت، ستون باشد.

این مرجع تقلید در ادامه بر لزوم به کارگیری طلاب و دانشجویان در عرصه عمل و تولید تاکید و اظهار کرد: هم حوزه و هم دانشگاه باید علمی داشته باشند که بتواند مشکل جامعه را حل کند، هم استاد باید طوری شاگرد تربیت کند که میزنشین نباشد، هم شاگرد باید طوری باشد که در سر هوس میز، پُست و مقام نداشته باشد، نه اینکه از همان اول این دانشجو به فکر میز است! فهمیدن و عاقل شدن حرام نیست، بی‌عقلی حرام است. وجود مبارک پیامبر(ص) هم که دست کارگر را بوسید، دست کارگری را بوسید که برای خودش کار می‌کرد، مزدوری در اسلام ممنوع است و غالب فقها حمل بر کراهت کردند برای اینکه با عزت و کرامت انسان هماهنگ نیست.

وی در ادامه به جریان اقتصاد مقاومتی اشاره و اظهار کرد: مسئله اقتصاد مقاومتی با سفارش و نصیحت حل نمی‌شود، بلکه با علم حل می‌شود. دانشگاه‌ها باید بدانند که نباید به دنبال میز نشینی بروند بلکه باید مستقیما از دانشگاه به تولید بروند.

آیت الله جوادی آملی ادامه داد: سرمایه‌فروشی خسارت است نه تجارت و نفت یک سرمایه است و نه درآمد؛ نباید خام فروشی کرد بلکه باید آن را در چرخه تولید به کار گرفت، تلاش و کوشش ما این است که اقتصاد نه دولتی است، نه خصوصی است، نه خصولتی است، بلکه عمومی است.

وی بیان کرد: با بانک‌های ربوی نمی‌توان تولید داشت، خدای سبحان در قرآن می‌فرماید گزینه نظامی روی میز قرآن من است، بانک‌های ربوی دارد با ما می‌جنگند، اما ما باور نکردیم.

آیت الله جوادی آملی بیان کرد: در روایتی از ائمه به ما رسیده است که فرمود برادر دینی شما کسی نیست که هر چه شما گفتید تصدیق کند، برادر دینی این است که در مشورت به آدم حرفِ راست بزند نه فقط حرف‌های ما را تصدیق کند. ما تصدیق‌کننده نمی‌خواهیم ما یک دوست صادق می‌خواهیم، بنابراین این کشور به لطف الهی همه چیز دارد. لذا اگر بانک‌های ربوی اصلاح بشود، دانشجو هم به طمع میز درس نخواند، اساتید هم میزنشین‌پرور نباشند و اینها وقتی مدرک گرفتند، مستقیما وارد تولید و کار بشوند آن وقت این ملت مقتدر می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار