آیت الله نوری همدانی:
آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: انقلاب باید در خدمت فرهنگ و اقتصاد مردم باشد؛ اقتصاد بیش از همه چیز آثار خود را بر جامعه نشان می دهد لذا دولت نیز باید این دغدغه را در نظر بگیرد که مردم معیشت خوبی داشته باشند.
کد خبر: ۵۲۶۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰ 20 November 2017
به گزارش تابناک قم، آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار با دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور گفت: مشکل ترین و پرفضیلت ترین کارهای دنیا، شغل مدیریت است.

وی افزود: مدیریت شغلی است که دارای فضیلت بسیار بزرگی است که در عین فضیلت بسیار مشکل است و هرچه قدر که وسیع تر باشد ، ثواب و فضیلت آن بیشتر است.

این مرجع تقلید بیان کرد: کسانی که این شغل را به عهده می گیرند یک توفیق بزرگ از سوی خداوند عالمیان را دارند که باید قدر آن را با خدمت به مردم بجا آورند.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: انسان دارای مسئولیت های متعدد است؛ اولین مسئولیت، مسئولیت فردی است که هر کسی بین خود و خدا مسئولیتی در باب خودسازی دارد.

وی گفت: دومین مسئولیت، مسئولیت اجتماعی است زیرا زندگی انسان یک زندگی اجتماعی است و انسان درباره اجتماع دارای مسئولیت است؛ مسئولیت سوم، مسئولیت شغلی است.

وی افزود: اولین مطلبی که پس از انتخاب دکتر روحانی به ایشان گفتم آن بود که اصل، مردم هستند وباید به مردم خدمت شود و یک معیشت در حد متعارف برای مردم ایجاد شود؛ از بین بردن بیکاری و گرانی از جمله وظایف در این راه است.

این مرجع تقلید بیان کرد: معیشت مردم از جهاتی دچار مضیقه است؛ بنابراین باید در این زمینه توجه شود؛ امام رضا(ع) فرمودند که بهترین زندگی از آن کسی است که مردم در سایه معاش وی در رفاه باشند.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: دولت نیز باید این دغدغه را در نظر بگیرد که مردم معیشت خوبی داشته باشند؛ زلزله یک حادثه و بلای سخت است؛ گام های خوبی از سوی دولت و مردم در مدیریت این حادثه انجام شد تا به دنیا ثابت کنیم که می توانیم در این گونه حوادث بهترین عملکرد را داشته باشیم.

وی گفت: آمریکا و شیطان بزرگ دشمن بزرگ ما است ولی یکی از پایگاه های آنها، عربستان و صهیونیست ها هستند؛ سیاست ما سیاست قرآنی است؛ دشمن می گوید که ایرانی ها تروریست پرورش می دهند ولی اسلام مرزی نمی شناسد و در هرجایی که مظلومی وجود داشته باشد در مقابل آنها وظیفه داریم.

وی افزود: قرآن کریم بیان می کند که به ظالم اعتماد نکنید و امروزه چه کسی از آمریکا و صهیونیسم و عربستان ظالم تر است؟ حرف ما حرف قرآن است و قرار نیست که امر قرآن به زمین گذاشته شود؛ باید به دنیا اعلام کنیم که همه تهمت های دشمنان افترا است، تروریست پرور کسانی هستند که از قرآن دوری جستند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه راه ما روشن است و از این راه دست بر نخواهیم داشت، گفت: انقلاب اسلامی فرزند حوزه است، خوشبختانه حوزه توانسته است یک انقلابی بوجود بیاورد، در این مسیر باید با این تحول همراه شویم و تحولات مادی و معنوی ایجاد کنیم؛ این انقلاب باید در خدمت فرهنگ و اقتصاد و اجتماع مردم باشد؛ مردم ما از حیث اقتصادی در مضیقه هستند و باید مشکلات آنها حل شود؛ اقتصاد بیش از همه چیز آثار خود را نشان می دهد و باید سعی شود در جهت حل مشکلات اقتصادی مردم اقدام کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار