رئیس دانشگاه علمی کاربردی قم:
رئیس دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم با بیان اینکه طلاق و اعتیاد از جمله آسیب‌های فضای مجازی است، گفت: در آموزش سواد رسانه‌ای خانواده نقش مهمی دارد و محور است.
کد خبر: ۵۲۷۳۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۸ 21 November 2017
به گزارش تابناک قم، سید مرتضی اسماعیلی طبا در نشست تخصصی آسیب‌های اجتماعی و فضای مجازی(سراب حقیقت) که در سالن همایش‌های دانشگاه علمی کاربردی برگزار شد،اظهار داشت: اگر به‌خوبی از فضای مجازی استفاده نشود و فرهنگ استفاده از آن برای جامعه تبیین نشود با آسیب‌های زیادی روبرو می‌شویم.

وی افزود: طلاق و اعتیاد ازجمله مهم‌ترین آسیب‌های فضای مجازی است،برای استفاده مناسب از فضای مجازی ابتدا باید آموزش‌های مناسب داده شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم بیان کرد: امروز مردم تولیدکننده محتوا هستند و نقش مخاطب به آن صورت معنا ندارد و امروز کاربر داریم که پیام را در فضای مجازی تولید و مصرف می‌کند.

اسماعیلی طبا با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی و لزوم مقابله با آن عنوان کرد: اگر از فضای مجازی به‌خوبی استفاده نکنیم طلاق و مشکلات اجتماعی افزایش پیدا می‌کند و کشور با مشکل مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه در آموزش سواد رسانه‌ای خانواده نقش مهمی دارد و محور است، تصریح کرد : پخش شایعه و هتک حرمت و ارتباطات غیرشرعی از جمله آسیب‌های فضای مجازی است که باید برای مقابله با آن برنامه‌ریزی کرد.

اسماعیلی طبا افزود: مقام معظم رهبری بر شناخت و فعالیت در فضای مجازی تأکید ویژه‌ای دارند که برای مقابله با آسیب‌های این فضا باید به آن توجه شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار