كشتي فرنگي استان قم با حضور يك ملي‌پوش و يك مربي اميدوار به كسب نخستين مدال از مسابقات كشتي فرنگي اميدهاي جهان است.
کد خبر: ۵۲۷۳۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 21 November 2017
به گزارش تابناک قم، رقابت‌های کشتی فرنگی امیدهای قهرمانی جهان روزهای 30 آبان و اول آذرماه در لهستان برگزار می‌شود و تیم ملی ایران در اوزان 59، 66، 71، 75، 80، 85، 97 و 130 کیلوگرم امیدوار به کسب حداکثر مدال از این دوره مسابقات است.

وزیری: 8 فرنگی‌کار ایرانی در مسابقات جهانی رقابت می‌کنند

رئیس هیأت‌‌ کشتی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در وزن 59 کیلوگرم این پیکارها میثم دل‌خانی، در وزن 66 کیلوگرم امین کاویانی‌نژاد، در وزن 71 کیلوگرم فرشاد بلفکه، در وزن 75 کیلوگرم پیام بویری، در وزن 80 کیلوگرم مهدی ابراهیمی، در وزن 85 کیلوگرم مهدی فلاح، در وزن 97 کیلوگرم امیرحسین حسینی و در وزن 130 کیلوگرم امین میرزازده اعضای تیم ملی ایران هستند.

میکائیلی نماینده مربیان قم در تیم ملی ایران

محسن وزیری اضافه کرد: در شرایطی که مسوولیت سرمربیگری تیم ملی کشتی فرنگی زیر 23 سال ایران در مسابقات جهانی 2017 بر عهده ملی‌پوش و مدال‌آور اسبق این رشته یعنی حمید باوفا قرار دارد، روح‌الله میکائیلی مربی موفق کشتی قم یکی از مربیان این تیم در کنار حسن حسین‌زاده، مهرداد اسفندیاری‌فر و محمد شربیانی است و مسوولیت سرپرست تیم ملی ایران را نیز دیگر ملی‌پوش اسبق کشتی فرنگی یعنی مهدی شربیانی بر عهده دارد.

آغاز پیکارهای جهانی از 30 آبان در لهستان

استارت رقابت‌های کشتی زیر 23 سال قهرمانی جهان از روز سه‌شنبه سی‌ام آبان به میزبانی شهر بیدگوشچ کشور لهستان زده می‌شود، در حالی که یک روز زودتر کشتی‌گیران اوزان 71، 75، 85 و 98 کیلوگرم برای وزن‌کشی و شناخت حریفان خود به روی باسکول خواهند رفت.

رضایی: ملی‌پوش کشتی قم در وزن 80 کیلوگرم به روی تشک می‌رود

نایب‌ هیأت‌‌ کشتی استان قم یاد آور شد: روز سه‌شنبه سی‌ام آبان ماه رقابت‌های مقدماتی، شانس مجدد، رده‌بندی و فینال اوزان 71، 75، 85 و 98 کیلوگرم کشتی فرنگی برگزار می‌شود و در همین روز کشتی‌گیران اوزان 59، 66، 80 و 130 کیلوگرم به روی باسکول می‌روند، در حالی که ملی‌پوش کشتی قم یعنی مهدی ابراهیمی در وزن 80 کیلوگرم با حریفان سرشاخ می‌شود.

احمد رضایی خاطرنشان کرد: روز چهارشنبه اول آذر ماه نیز مسابقات مراحل مقدماتی، شانس مجدد، رده‌بندی و فینال اوزان 59، 66، 80 و 130 کیلوگرم به انجام می‌رسد و از روز جمعه سوم آذر ماه استارت آغاز رقابت‌های رشته کشتی آزاد امیدهای زیر 23 سال قهرمانی جهان زده می‌شود.

وی یاد آور شد: در حالی که این دوره از مسابقات تا روز پنجم آذر جریان دارد، اختلاف زمان ایران با لهستان دو ساعت و 30 دقیقه است به طوری که ساعت 10 به وقت لهستان 12:30 به وقت ایران است و علاقمندان به کشتی می‌توانند این رقابت‌ها را به دقت زیر نظر بگیرند.

ابراهیمی فرنگی‌کار طلایی قم در بازی‌های 2017 سالنی آسیا

کشتی‌گیر فرنگی‌کار استان قم در حالی راهی رقابت‌های زیر 23 سال 2017 قهرمانی جهانی در کشور لهستان شده است که آخرین موفقیت خود را مهر ماه سال جاری با شکست تمامی رقبای حاضر در پیکارهای کشتی فرنگی بازی‌های 2017 داخل سالن‌ آسیا با کسب مقام نخست و نشان طلا به دست آورد.

فرنگی‌کار پرافتخار قم در وزن 80 کیلوگرم رقابت‌های کشتی فرنگی داخل سالن آسیا برابر حریفان خود به میدان رفت و با پیروزی در مقابل تمامی آنها روی سکوی قهرمانی ایستاد، در شرایطی که ابراهیمی در گام نخست آسخات دل‌محمداف از کشور قزاقستان را برد، در حالی که فرنگی‌کار قزاق رتبه سوم و نشان برنز مسابقات قهرمانی آسیا را کسب کرده بود ولی مغلوب ابراهیمی شد.

نماینده کشتی فرنگی قم با سابقه کسب نشان طلای جوانان و برنز نوجوانان قاره کهن و دو دوره حضور در پیکارهای جوانان جهان در نیمه نهایی از سد حریف ازبکستانی عبور کرد و راهی فینال شد تا با غلبه بر حریفی از قزقیزستان را از پیش‌رو برداشت و قهرمانی بازی‌های 2017 داخل سالن آسیا را به ارمغان آورد.

قهرمانی فرنگی‌کار قم در مسابقات جوانان قاره کهن

این در حالی است که ابراهیمی در سال 2013 عضو تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران در مسابقات آسیایی به میزبانی اولان‌باتور مغولستان بود که در این رقابت‌ها به مقام سوم و نشان برنز دست یافت، در حالی که اعضای تیم ملی در این سفر با مشکل تغذیه شدیدی نیز روبه‌رو بودند.

ابراهیمی که قهرمانی جوانان آسیا را نیز در کارنامه دارد، دو دوره حضور در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان در سال‌های 2015 و 2016 به میزبانی برزیل و فرانسه را نیز پشت‌سر گذاشته و دو نشان طلای جوانان ایران و یک طلای قهرمان کشور را در کارنامه دارد.

میکائیلی: مسابقات امیدهای جهان مقدمه موفقیت در بازی‌های آسیایی و المپیک است

مربی قمی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، درخشش در مسابقات امیدهای جهان مقدمه کسب سهمیه و موفقیت در بازی‌های آسیایی 2018 و المپیک 2020 دانست و گفت: از کار کردن در این رشته ورزشی لذت می‌برم و تمام هدفم این است که از تمام تجارب حضور در دوران حرفه‌ای این رشته برای پرورش به نسل مستعد و آینده‌دار کشتی قم و کشورم استفاده کنم.

روح‌الله میکائیلی که با کسب افتخارات زیاد از سال‌ها فعالیت حرفه‌ای در کشتی اکنون یکی از مربیان موفق کشتی فرنگی قم به شمار می‌رود، افزود: بسیار خوشحالم که اکنون در کنار اعضای تیم ملی در مسابقات زیر 23 سال قهرمانی جهان هستم و امیدوارم که با دست پر از این رقابت‌ها بازگردیم.

میکائیلی یکی از 3 مربی برتر کشتی ایران در سال 95

مربی قمی تیم ملی کشتی فرنگی که در سال 1395 یکی از سه مربی برتر کشتی ایران بود، اضافه کرد: رقابت‌ها با حضور تیم‌های مطرح جهان در کشور لهستان برگزار می‌شود و همانند ایران که دست به جوانگرایی در تیم کشتی فرنگی خود زده، سایر تیم‌ها نیز این کار را در آستانه المپیک 2020 انجام داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: کشتی فرنگی ایران سرشار از استعداد است و قطعا می‌توانیم در دو میدان مهم یعنی بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتای اندونزی و المپیک 2020 توکیو ژاپن بار دیگر با قدرت مقابل حریفان خود به روی تشک رفته و ایران را در دنیا سرافراز کنیم.

ابراهیمی و فرصت اعزام به بازی‌های آسیایی و المپیک

میکائیلی در ادامه به شرایط تنها ملی‌پوش کشتی قم در مسابقات زیر 23 سال قهرمانی جهان اشاره و بیان کرد: مهدی ابراهیمی در وزن 80 کیلوگرم این مسابقات قطعا نماینده موفقی برای کشتی ایران و مردم کشتی‌دوست قم خواهد بود، زیرا سال‌ها تجربه حضور در میادین معتبر داخلی و برون‌مرزی را دارد و اینجا  فرصت بسیار خوبی است که با نشان دادن قابلیت‌های خود از هم اکنون یکی از نفرات اعزامی به بازی‌های آسیایی و المپیک آینده باشد.

گفتنی است: مهدی ابراهیمی در وزن 80 کیلوگرم و روح‌الله میکائیلی در کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی زیر 23 سال ایران راهی رقابت‌های 2017 قهرمانی جهان در کشور لهستان شده‌اند و این پیکارها از روز سه‌شنبه سی‌ام آبان ماه در اوزان مختلف آغاز به کار خواهد کرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار