مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی قم:
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قم از تولید ۸ هزار کتاب بریل در استان قم و ارسال آن به سراسر کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۲۷۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۳:۳۶ 22 November 2017
به گزارش تابناک قم، امیرعطاء الله جباری در همایش بزرگداشت مقام کتابداران و تجلیل از خادمان عرصه کتابخوانی که در سالن همایش‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته در محورهای مختلف فرهنگی، کتابخانه‌ای، عمرانی و پرسنلی به موازات هم فعالیت‌ها پیش رفته است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قم در رابطه با توسعه فضای کتابخانه‌ای استان قم، افزود: در سال گذشته با مساعدت سازمان تبلیغات کتابخانه الزهرا در منطقه محروم شاه ابراهیم افتتاح شد.

وی در رابطه با بازسازی و اصلاح فضای محیطی کتابخانه های عمومی هم تأکید کرد: سعی شد فضای فیزیکی کتابخانه‌های عمومی برای حضور مردم فراهم باشد چرا که وقتی از مردم دعوت می‌کنیم که در کتابخانه حضور پیدا کنند باید همه شرایط لازم فراهم شود و در این راستا از سال گذشته ۳ کتابخانه عمومی بازسازی اساسی شد و امسال هم در دستور کار داریم که در سایر کتابخانه‌ها فضای مناسبی را ایجاد کنیم.

حجت الاسلام جباری از تزریق بودجه برای اتمام پروژه‌های کتابخانه‌های نیمه تمام استان هم خبر داد و گفت: خیابان شهدای نوبهار که در منطقه محروم واقع شده است تا پایان سال ۹۶ و کتابخانه خیابان امام که توسط اداره کل فرهنگ و  ارشاد در حال ساخت است تا پایان سال ۹۷ به بهره برداری برسد.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان قم از تولید کتاب بریل و ارسال آن به سراسر کشور از دیگر فعالیت‌های این اداره کل نام برد و افزود: این کار امسال هم با جدیت بیشتر دنبال شد؛ اعتبار خرید یک دستگاه پرینتر بریل از کشور سوئد به مبلغ ۸۷ میلیون تومان از سوی استانداری تأمین شد.

به گفته وی در سال جاری ۸ هزار کتاب بریل در استان قم تولید و برای استفاده نابینایان به سراسر کشور ارسال شد تا به این طریق در این محوری که در آن کمبود و کاستی بسیاری وجود داشت و نابینایان در این زمینه در رنج بودند قدم‌هایی برداشته شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار