در وزن منهای 60 کیلوگرم صورت گرفت
ستاره ملی‌پوش کاراته استان قم و دارنده 6 مدال آسیایی و جهانی به دعوت فدراسیون کاراته ژاپن راهی مسابقات 2017 لیگ جهانی کاراته شد.
کد خبر: ۵۲۸۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۴ 23 November 2017
به گزارش تابناک قم، ستاره پر افتخار کاراته استان قم در مسابقات کشوری، بین‌المللی، آسیایی، جهانی و جام جهانی کاراته امیر مهدی‌زاده است که بیش از یک دهه از عضویت وی در تیم ملی کاراته ایران می‌گذرد و مهدی‌زاده همچنان یکی از چهره‌های شاخص کاراته ایران در میادین مهم برون‌مرزی به شمار می‌رود.

مهدی‌زاده که در سال جاری نیز به روند موفقیت‌های خود ادامه داد و با کسب مدال برنز از مرحله سوم لیگ جهانی در امارات، مدال طلای بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی و مدال نقره مسابقات جام جهانی کاراته ویترین افتخارات خود را پربارتر از قبل کرد، اکنون مسافر مرحله دیگری از لیگ جهانی کاراته است.

ستاره کاراته استان قم به دعوت فدراسیون کاراته ژاپن راهی آخرین مرحله رقابت‌های سال 2017 لیگ جهانی کاراته شد، در حالی که این رقابت‌ها روزهای چهارم و پنجم آذر ماه در شهر اوکیناوای ژاپن به انجام می‌‹سد و در آن کاراته‌کاهای مطرح کشورهای مختلف دنیا حضور دارند.

این در حالی است که مهدی‌زاده در ویترین افتخارات خود دو مدال طلای سال‌های 2012 و 2016 و همچنین مدال برنز سال 2014 کاراته قهرمانی جهان را دارد و در سال‌های 2015 و 2016 نیز دو طلا و در سال 2011 یک برنز پیکارهای قهرمانی آسیا را به خود اختصاص داده است.

اعزام مهدی‌زاده به دعوت چشم‌بادامی‌ها به کشور ژاپن در حالی انجام شد که تیم ملی کاراته بانوان کشورمان نیز برای شرکت در آخرین مرحله لیگ جهانی کاراته اوکیناوای ژاپن سفر کرده است، در حالی که این مرحله از رقابت‌ها با حضور تعداد 783 کاراته‌کا از 67 کشور برگزار می‌شود.

در ترکیب تیم ملی کاراته بانوان ایران رزیتا علی‌پور، سارا بهمن‌یار، نسرین دوستی، طراوت خاک‌سار، آویشن باقری، زهره برزگر، دلارام دوستی، مبینا کاویانی و محدثه آقایی به سرمربیگری لیلا بهرامی حضور دارند و در تیم مردان ایران نیز ابوالفضل شهرجردی، هامون درفشی‌پور، صالح اباذری و مهدی قراری‌زاده عضو هستند.

محمدصادق فرجی رئیس فدراسیون کاراته و همچنین جواد سلیمی عضو شورای داوران فدراسیون جهانی کاراته نیز هر ماه با رئیس کمیته داوران فدراسیون کاراته ایران دیگر نفرات اعزامی به مرحله پایانی مسابقات 2017 لیگ جهانی کاراته در کشور ژاپن محسوب می‌شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار