با اعلام رسمي AFC
ستاره پر افتخار فوتسال قم براي سومين بار از سوي كنفدراسيون فوتبال آسيا به عنوان مرد سال فوتسال آسيا معرفي شد. این بازیکن سابقه چند قهرمانی در جام ملت‌‌های فوتسال آسیا و بازی کردن در کنار بزرگان فوتسال ایران را دارد و در میادین مختلف بین‌المللی، آسیایی و سه دوره جام جهانی فوتسال حضور یافته.
کد خبر: ۵۲۹۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۸ 26 November 2017
به گزارش تابناک قم، موفق‌ترین بازیکن تاریخ فوتسال قم در رده ملی علی‌اصغر حسن‌زاده است که از دهه 1380 تا کنون بیش از یک دهه سابقه عضویت در ترکیب ثابت تیم‌‌های ملی جوانان، امید و بزرگسالان ایران را دارد و اکنون کاپیتان تیم ملی بزرگسالان محسوب می‌شود.

حسن‌زاده که از اوایل دهه 1380 فوتسال خود را به عنوان بازیکنی جوان و جویای نام از تیم باشگاهی ارم‌کیش قم و زیر نظر حسین شمس آغاز کرد، با سپری کردن مدارج ترقی در این رشته برای تیم‌های باشگاهی دیگر نظیر فولاد ماهان سپاهان اصفهان، صبای قم، نوریلسکی نیکل روسیه و تاسیسات دریایی تهران نیز بازی کرده است.

این بازیکن تکنیکی و باهوش که سابقه چند قهرمانی در جام ملت‌‌های فوتسال آسیا و بازی کردن در کنار بزرگان فوتسال ایران را دارد و در میادین مختلف بین‌المللی، آسیایی و سه دوره جام جهانی فوتسال حضور یافته، نخستین فوتسالیست قمی است که مقام سوم جام جهانی را در سال 2016 به ویترین افتخارات خود افزوده است.

ستاره درخشان فوتسال قم نخستین بار در سال 2014 به واسطه درخشش در مسابقات جام ملت‌های فوتسال آسیا و انتخاب به عنوان برترین بازیکن رقابت‌ها، از سوی کنفدراسیون فوتبال قاره کهن عنوان مرد سال آسیا را به خود اختصاص داد تا توانایی‌های وی بیشتر به نمایش گذاشته شود.

این بازیکن در سال 2015 نیز برای دومین دوره متوالی به عنوان یکی از کاندیداهای کسب عنوان مرد سال فوتسال آسیا معرفی شد، سالی که همراه با تیم تاسیسات دریایی تهران در جام باشگاه‌های قاره کهن درخشید اما کاپیتان تیم تاسیسات یعنی وحید شمسایی این عنوان را از حسن‌زاده ربود.

ملی‌پوش فوتسال قم در جام ملت‌های سال 2016 قاره آسیا نیز بار دیگر خوش درخشید و همراه با تیم ملی علاوه بر کسب مقام قهرمانی، سهمیه حضور در جام جهانی را نیز به دست آورد تا با کسب رتبه سوم این جام برای دومین سال متوالی از سوی AFC مرد سال آسیا شود.

درخشش حسن‌زاده در مسابقات باشگاهی و ملی به ویژه در ترکیب تیم باشگاهی فعلی وی یعنی گیتی‌پسند اصفهان قهرمان سال 1395 لیگ برتر ایران در رقابت‌های فصل 2017 جام باشگاه‌های آسیا موجب شد تا علاوه بر کسب عنوان برترین بازیکن باشگاه‌های آسیا زمینه سومین مرد سالی خود را نیز فراهم کند.

حسن‌زاده به واسطه حفظ پیشرفت‌ها و موفقیت‌های خود همراه با توحید لطفی کاپیتان تیم ملی امید ایران و یک بازیکن تایلندی از سوی کنفدراسیون آسیا به عنوان سه کاندیدای بازیکن سال 2017 فوتسال آسیا معرفی شدند و امروز AFC  رسما حسن‌زاده را به عنوان مرد سال قاره کهن در سال جاری میلادی معرفی کرد و حسن‌زاده به همین منظور چهارشنبه هفته جاری راهی بانکوک تایلند می‌شود تا جایزه ویژه سومین مرد سالی آسیا را دریافت کند.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار