کاهش 42 درصدی در آمار تلفات تصادفات جاده ای استان قم
کد خبر: ۵۳۰۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۲ 26 November 2017
به گزارش تابناک قم، روزنامه 19 دی قم در شماره روز یکشنبه پنجم آذرماه مطلبی با عنوان «اصلاح نقاط حادثه خیز جاده ای معطل کمبود بودجه ها » را به قلم وجیهه غلامحسین زاده منتشر کرد.

در این مطلب می خوانیم: آمار تصادفات جاده ای ایران دردنیا یکی از اولین رتبه ها را به خود اختصاص داده است؛ سالانه هزاران نفر در کشور بر اثر حوادث و سوانح رانندگی کشته یا مصدوم می شوند که هزینه های بسیار کلانی را بر دست کشور می گذارد تا جایی که برخی آمارتلفات رانندگی در جاده های کشور را از شهدای دفاع مقدس بیشتر ارزیابی می کنند.

جاده ها استاندارد نیستند، اتومبیل ها بی کیفیت اند و رانندگان هم قوانین و مقررات را رعایت نکرده و بی احتیاطی می کنند و به این طریق چرخه یک سانحه رانندگی تکمیل می شود و جان های بسیاری گرفته می شود، استان قم هم به دلیل موقعیت جغرافیایی که در آن واقع شده و قرار گیری در محور مواصلاتی 17 استان کشور از پرتردد ترین محورهای کشور برخوردار است که این مساله احتمال تصادفات رانندگی را به نسبت سایر استان ها بیشترمی کند.

تصادفات جرحی در قم افزایش داشته است

اما آن طور که رئیس پلیس راهور استان قم می گوید وضعیت آمار تصادفات استان نسبت به گذشته بهبود یافته است، به طوری که با مقایسه آمار تصادفات 7 ماهه امسال با مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش 42 درصدی در آمار تلفات تصادفات جاده ای استان قم هستیم.

به گفته سرهنگ احمد پوربافرانی این کاهش در زمینه تصادفات منجربه فوت بوده است اما درتصادفات جرحی آمار قم افزایش داشته است به طوری که مجروحان حاصل از تصادفات 7 ماهه اخیر در محورهای استان قم به نسبت سال گذشته 28 درصد و تصادفات منجر به خسارت نیز 12 درصد افزایش داشته است.

ایجاد یک سانحه رانندگی دلایل متعددی دارد که عامل انسانی بیش از 50 درصد در آن نقش ایفا می کند؛ رئیس پلیس راهنمایی رانندگی استان قم معتقد است که نظارت های بیشتر و نصب دوربین های ثبت تخلفات رانندگی در محورها سبب شده است که رعایت قوانین و مقررات از سوی مردم بهبود پیدا کند و همین مساله را شاید بتوان دلیل کاهش تلفات جاده ای در استان قم در 7 ماهه گذشته دانست.

تخلفاتی که عامل بیشترین تصادفات رانندگی هستند

به گفته پوربافرانی درهمین زمان تخلفات رانندگی حادثه ساز 2.8 دهم درصد کاهش داشته است وپلیس امسال نسبت به سال قبل کمتر اعمال قانون و جریمه کرده است اما انحراف به چپ، نداشتن معاینه فنی و حرکت به طور مارپیچ از جمله تخلفاتی است که بیشترین آمار ثبت را در محورهای استان قم داشته است.

بر اساس آماری که رئیس پلیس راهور استان قم ارائه داده است عدم توجه به جلو، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه وعدم رعایت فاصله طولی 3 تخلف نخست حادثه ساز در محورهای استان قم بوده است که بیشترین سوانح را در پی داشته است.

شناسایی نقاط حادثه خیز که بیشترین تلفات و سوانح را در سال های گذشته به همراه داشته است از جمله اقداماتی است که راستای کاهش تلفات رانندگی کلید خورده است، به گفته پوربافرانی امسال 66 نقطه حادثه خیز محورهای استان قم در حوزه برون شهری شناسایی شد که تا این لحظه 35 درصد این نقاط حادثه خیز یعنی 23 فقره از آنها اصلاح و یا رفع شده است.

وی اصلاحات انجام شده در مسیر جعفریه و نیزار درمنطقه پل ونارچ را از جمله همین رفع معایب نقاط حادثه خیر برشمرده و می گوید: بر اساس آمار تصادفات در استان قم دو محوربسیار حادثه خیز در قم وجود دارد.

محورقم به کهک اولین محور پرحادثه استان قم است که آمار مقایسه آن نسبت به سال گذشته نشان از جهش بسیار فاحشی دارد و تصادفات در این محور در 7 ماهه گذشته نسبت به مدت زمان مشابه پارسال با 700 درصد افزایش روبه روبوده است که وضعیت بسیار خطرناکی است پرخطرترین محور جاده ای استان قم است.

وی محور نیزار را هم به عنوان دومین مسیر پرخطراستان نام برده و می افزاید: در این محور نیز ما شاهد 66 درصد افزایش تصادف رانندگی بوده ایم که آمار قابل ملاحظه ای دارد و بعد از آن محورهایی همچون جعفریه با 7 فقره فوتی در 7 ماه امار نگران کننده ای دارند.

وی می گوید: انتظارمان از مسئولان مربوطه در سطح استان این است که اصلاح نقاط حادثه خیز در سطح استان را جدی بگیرند، البته مسئولان کمبود اعتبار و بودجه را مطرح می کنند اما لازم است که برای تامین اعتبارات استانی برای اصلاح محورهای حادثه خیز نیز اقدام جدی شود که شاهد کاهش تلفات جاده ای در قم باشیم.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار