امام‌جمعه قم:
مسئله ورود بانوان به ورزشگاه‌ها در دولت قبل نیز بیان شد و مراجع عظام و رهبر معظم انقلاب با آن مخالفت کردند، متاسفانه اکنون دوباره این مسئله که یک طرح فساد آمیز است، توسط مسؤولان مطرح شده است. مراجع با طرح فساد انگیز ورود زنان به ورزشگاه مخالف هستند و نباید این طرح مجددا مطرح شود.
کد خبر: ۵۳۲۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰ 01 December 2017
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد عنوان کرد: مراجع با طرح فساد انگیز ورود زنان به ورزشگاه مخالف هستند و نباید این طرح مجددا مطرح شود.

وی افزود: این طرح در دولت قبلی مطرح شد و باید بدانیم که انتقاد مراجع تقلید از ورود زنان به ورزشگاه دلایل خود را دارد و فساد ناشی از این طرح موجب مخالفت آن ها می باشد؛ برخی از مسائل با آئین نامه نیز حل نمی شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) تاکید کرد: از دولت انتظار می رود به مسائل و مشکلات دیگری رسیدگی کنند و به سخنان مشفقانه و دلسوزانه مراجع توجه داشته باشند.

وی با اشاره به هفته بسیج و برگزاری برنامه های مختلف در این هفته بیان کرد: بسیج یک تفکر و یک فرهنگ است و فراتر از یک نظام و سازمان می باشد، تفکر بسیجی در اندیشه امام راحل(ره) الگوئی بود که از طرز تفکر و عملکرد پیامبر(ص) گرفته بودند.

امام جمعه قم تصریح کرد: پیامبر اسلام(ص) حکومت خود را در 10 سال اولیه مردم نهاد اداره می کرد و کارهای حکومتی و جنگ و دیپلماسی را بر عهده مردم می نهاد، باید ما نیز از این شیوه پیروی کنیم همان طور که اهل بیت(ع) نیز این تفکر را از پیامبر(ص) گرفتند.

وی عنوان کرد: اصرار مقام معظم رهبری بر حضور مردم در رفع مشکلات کشور و اداره آن بر همین اساس است، ایشان فرمودند از ابتدای انقلاب هر کاری به مردم واگذار شد پیش رفت و هر کاری انحصاری در اختیار مسئولان قرار گرفت به کندی انجام می گرفت.

آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: ما این تفکر را به کشورهای اسلامی صادر کردیم و دربسیاری از کشورهای اسلامی دیدیم قدرت مردمی چگونه جلودار ظلم و ستم شد، همان گونه که حضور فرمانده مردمی مانند حاج قاسم سلیمانی ریشه داعش را در منطقه قطع کرد. 

وی با گرامیداشت میلاد پیامبر اسلام(ص) و هفته وحدت گفت: خداوند در مورد طرفداران فرقه های مختلف دستوراتی دارند که توسط اهل بیت(ع) ابلاغ شده است و نشان دهنده اهمیت وحدت میان مسلمانان است؛ امام صادق(ع) به شیعیان می گویند نسبت به ارتباط گیری با فرقه های دیگر اسلامی کوتاهی نکنند در مساجدشان نماز بگذارند و به عیادت آن ها بروند و به مسائل شان رسیدگی نمایند.

امام جمعه قم تصریح کرد: خود ائمه(ع) در ارتباط گیری با فرقه های مسلمان دیگر پیشگام بودند و امام علی(ع) در نهج البلاغه از الفت و دوستی امت اسلام سخن گفته است؛ امام علی(ع) برای وحدت امت پیامبر (ص) از خداوند پاداش برای مسلمانان می طلبد چرا که به خطر تفرقه افکنی آگاه است.

وی با اشاره به 10 آذر سالروز شهادت سید حسن مدرس گفت: این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به دست مزدوران رضاشاه به شهادت رسید رادمردی که در سنگر مجلس با صدای رسا سخن حق به زبان می آورد و یک تنه در برابر شاه می ایستاد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: مدرس همواره از مردم دفاع می کرد از این رو امروز را روز مجلس نامیده اند تا نمایندگان از حق مردم دفاع کنند و در برابر مستکبران ایستادگی کنند ما امیدواریم نمایندگان در کنار این رسالت مهم، بعد نظارتی را در مجلس در ابعادی که مربوط به کار آن ها می باشد بیشتر کنند.

وی ادامه داد: 12 آذر ماه روز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران می باشد، این سند پر افتخار ثمره تلاش فقها و اندیشمندان اسلام شناس و دلسوز نسبت به ایران اسلامی است که در 12 فصل و 171 بند و اصل تنظیم شد و به همه پرسی گذاشته شد و با اکثریت آرای مردم به تصویب رسید.

آیت الله سعیدی بیان کرد: همچنین 12 آذر ماه روز جهانی معلولان است تا در این روز دفاع از حقوق این عزیزان مورد توجه قرار گیرد، امید است مسئولان توجه بیشتری به حقوق آن ها داشته باشند.

وی اظهار داشت: روز 13 آبان ماه روز بیمه است؛ بیمه نوعی خدمت به افراد جامعه و وسیله ای برای ایجاد امنیت و آرامش می باشد در این رابطه باید دستگاهها مطالبات بیمه ها را بپردازند تا بتوانند خدمات بیشتری را ارائه کنند.

خطیب جمعه قم با اشاره به 16 آذر ماه روز دانشجو تصریح کرد: دانشجویان باید با آگاهی و بصیرت در برابر مستکبران ایستادگی کنند، همچنین با سلاح علم و تخصص، به کشور ایران در تراز اسلامی قدرت ببخشند و فتنه های شوم دشمنان را ناکام بگذارند.

وی در خصوص برگزاری اجلاس سراسری زکات در قم نیز عنوان کرد: زکات از آموزه های قرآنی است و در کنار نماز ذکر شده و برکات و آثار زیادی برای جامعه دارد و امت ما باید نسبت به این فریضه اهتمام داشته باشند.

آیت الله سعیدی در خصوص اهمیت تقوا در خطبه های خود خاطرنشان کرد: یکی از نشانه های مهم در تقوای الهی داشتن بصیرت است، باید بدانیم که نیروهای دشمن با ابزارهای گوناگون تبلیغاتی در عمق خانواده ها علیه نظام و اسلام و شخصیت ها کار می کنند، برای شناسایی تبلیغات سوء آن ها باید عنصر تقوا را تقویت کرد.

وی با قرائت آیاتی پیرامون فتنه دشمنان بیان کرد: یکی از نشانه های فتنه وارونه جلوه دادن حقیقت و واقعی جلوه دادن ناحق و تخریب افکار عمومی است، فتنه خسارات زیادی به بار می آورد، قرآن کریم اشاراتی به فتنه از سوی فتنه گران دارد و از روش خرابکارانه فتنه جویان یاد می کند.

ولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ادامه داد: تروریست های تکفیری و داعشی ها نمونه هایی از فتنه گران هستند که اسلام ناب محمدی را در جهان وارونه جلوه می دهند.

وی گفت: ما در روزهایی به سر می بریم که جهان اسلام مشغول جشن و سرور برای میلاد پیامبر(ص) است، مسلمانان جهان باید بدانند که تفکر تکفیری همچنان زنده است و با پشتیبانی آمریکا و صهیونیست ها و سعودی ها اداره می شود.

امام جمعه قم در رابطه با مسائل خارجی متذکر شد: وضعیت مسلمانان در یمن و بحرین اسف بار است در بحرین نیز وضعیت جسمانی شیخ عیسی قاسم نگران کننده است و منزل وی چند ماه اخیر در محاصره نظامی قرار گرفته است.

وی در پایان عنوان کرد: دولت بحرین اجازه اعزام این شخصیت مردمی و دلسوز را به بیمارستان نمی دهد ما از دولت های منطقه انتظار داریم با توجه به این اوصاف به وظیفه انسانی خود نسبت به مسلمانان اهتمام داشته باشند.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار