آیت‌الله بطحایی در گفت‌و‌گو با تسنیم:
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ملل اسلامی در بسیاری از امور باهم مشترک و یکی هستند و دشمن می‌خواهد از این اختلافات جزئی میان مسلمانان استفاده کرده و از آب گل‌آلود ماهی بگیرد.
کد خبر: ۵۳۳۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱ 04 December 2017
به گزارش تابناک قم،  آیت‌الله سید هاشم بطحایی با اشاره به اهمیت هفته وحدت اظهار داشت: هفته وحدت به معنای این است که تاریخ میلاد نبی اکرم(ص) از دیدگاه اهل تسنن و تشیع متفاوت بوده و اهل تسنن میلاد پیامبر(ص) را دهم ربیع و تاریخ شیعه این روز را 17 ربیع می‌داند، و درواقع متفاوت بودن تاریخ پیامبر اکرم(ص) بهانه‌ای برای از بین بردن تفرقه‌هاست.

وی با تأکید بر اینکه هفته وحدت بهانه‌ای برای از بین بردن اختلاف میان فرق اسلامی است، افزود: ملل اسلامی در بسیاری از امور باهم مشترک و یکی هستند و دشمن می‌خواهد از این اختلافات جزئی میان مسلمانان استفاده کرده و از آب گل‌آلود ماهی بگیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری با هوشیاری در این امر پیشگام شده و با ایجاد هفته وحدت درصدد جلوگیری از توطئه‌های دشمنان هستند.

وی با بیان اینکه هفته وحدت نقش بسیار مهمی در از بین بردن دوگانگی و اختلافات دارد، تصریح کرد: امیدواریم دشمنان خصوصاً وهابیت و آل سعود دست از داعش پروری برداشته و به‌دنبال فتنه‌انگیزی در منطقه نباشند.

بطحایی، وهابیت و گروه‌های تکفیری را پایبند به وحدت ندانست و ابراز کرد: غیر از وهابیت و گروه‌های تکفیری که گویی جدای از قیدوبندها بوده دیگر مسلمانان به هفته وحدت پایبند هستند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار