آیت‎الله‎ علوی گرگانی؛
آیت‎ الله‎ علوی گرگانی گفت:روحانیون نباید با رفتار خود حائلی بین خود و مردم ایجاد کنند،بلکه باید با رفتار خود زمینه رشد معنوی مردم را نیز فراهم کنند.
کد خبر: ۵۳۳۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷ 04 December 2017
به گزارش تابناک قم؛ آیت‎الله‎العظمی علوی گرگانی امروز در دیدار با دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشورگفت: پیامبر اکرم(ص) بیان فرمودند که امت من به 73 فرقه تبدل می شوند ولی فقط یک فرقه اهل نجات هستند.

وی افزود: پیامبر اکرم که دلسوز امت هستند قطعا علائم و نشانه‎های فرقه اهل نجات را مشخص کرده‎اند؛ ائمه اطهار(ع) فرقه ناجیه را نیز فرقه اثنی عشریه معرفی کرده‎اند.

آیت‎الله‎ علوی گرگانی بیان کرد: اگر تعصب را کنار نگذاریم نمی توانیم نگاه درستی به این فرقه ناجیه داشته باشیم و راه را نیز به درستی طی نخواهیم کرد؛ زیرا خدا چند راه نجات ندارند و فقط یک راه نجات را برای مردم معین کرده است.

این مرجع تقلید تصریح کرد:روحانیون نباید با رفتار خود حائلی بین خود و مردم ایجاد کنند، بلکه باید با رفتار خود زمینه رشد معنوی مردم را نیز فراهم کنند.

وی بیان کرد: روایات بسیاری وجود دارد که بیان می کنند مردم را با غیر "زبان" یعنی با "عمل" خود به دین ترغیب کنید.

این مرجع تقلید تصریح کرد: برخی از ائمه جماعات در مساجد حضور دارند که همیشه با حضور گسترده مردم، برنامه های فرهنگی خود را برگزار می کنند ولی برخی مساجد نیز وجود دارند که برنامه های فرهنگی قوی ندارند.

وی گفت: اگر امام جماعت مسجد، مردمی باشد، همه مردم گرد او جمع می‎شوند و اظهار علاقه و ارادت می کنند و سپس مساجد نیز به واسطه حضور وی، با گستردگی جمعیت مواجه می شوند.

آیت‎الله‎ علوی گرگانی بیان کرد: قطعا اگر رفتار امام جماعت مناسب و مطابق گفته ها باشد مردم نیز گرد آنها جمع می شوند ولی اگر به آنچه می گویند عمل نکنند قطعا نگاه مردم به دین نیز تغییر خواهد کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار