با حضور جمعی از مسئولان استانی، از موکب‌های برتر اربعین حسینی در قم تجلیل و تقدیر شد.
کد خبر: ۵۳۳۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴ 04 December 2017
به گزارش تابناک قم، مراسم تجلیل از زحمات موکب‌های برتر اربعین حسینی با حضور صادقی استاندار قم، سیار فرماندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات قم در این مراسم با اشاره به اینکه استان قم در حرکت اربعین حسینی مشارکت مطلوبی نسبت به سال گذشته داشته است، اظهار داشت: امیدواریم در سال آینده بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌ها در میزبانی از زائران اربعین حسینی در کنار عراقی‌ها حرکت‌های گسترده‌تری را انجام دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین احمدی با بیان اینکه مواکب اربعین حسینی به عنوان مجموعه‌های مردم نهاد می‌توانند در مناسبت‌های مختلف سال در برنامه‌های استانی و ملی مورد استفاده قرار گیرند، افزود: موکب‌های اربعین حسینی باید همانند یک نهاد مردمی جایگاه خود را تثبیت کنند.

وی با اشاره به اینکه باید ساختارها و تشکیلات این مجموعه‌ها حفظ شود، خاطرنشان کرد: اگر ساختارها و تشکیلات این مجموعه‌ها حفظ شوند این مجموعه‌ها می‌توانند در سال آینده به صورت گسترده‌تری به زائران خدمت‌رسانی داشته باشند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات قم به تعداد مواکب در اربعین و پذیرائی زائرین از سوی این موکب‌ها اشاره و عنوان کرد: امسال 42 موکب قمی در حرکت اربعین حسینی روزانه از 330 زائر پذیرایی کردند و با 303 دوش حمام، 401 سرویس بهداشتی، 14 نانوایی، 85 تن آرد و 19 تیم پزشکی به زائران خدمات مختلف را ارائه کردند.

همچنین در این جلسه معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم، خدمات‌رسانی موکب‌ها را مد نظر قرار داد و اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای خدمات‌رسانی به مواکب قمی، امسال اربعین به شیوه مطلوبی دنبال شد.

یونس عالی‌پور به استفاده از ظرفیت مجموعه‌های مختلف فرهنگی در مواکب اشاره کرد و افزود: همگان باید در راستای تقویت حرکت اربعین حسینی مشارکت لازم را داشته باشند تا در سال‌های آینده بتوانیم به صورت گسترده‌تر از ظرفیت مجموعه‌های مختلف فرهنگی استان قم استفاده کنیم.

در ادامه این جلسه سید مهدی صادقی استاندار قم با اشاره به اینکه با تاکید بر اینکه باید در راستای استفاده از ظرفیت‌ها در میزبانی از زائرین، برنامهریزی داشته باشیم، اظهار داشت: به برکت مردمی بودن تجمع کنونی اربعین حسینی به این جایگاه رسیده در صورتیکه اگر حرکت‌های دولتی دنبال شود برکت‌ها نیز کمتر خواهد شد.

وی افزود: هر چند دولتی‌ها رسالت خود را دنبال می‌کنند اما نباید انتظار داشته باشیم که کارهای اصلی را انجام دهند، همچنین در حوزه اعتبارات دولتی و نقدینگی هیچ ردیفی برای اربعین وجود نداشته اما با وجود مردم در این مسیر می‌توانیم این اطمینان را بدهیم که هیچ کاستی وجود نخواهد داشت.

استاندار قم با بیان اینکه تعامل موکب‌های ایرانی و عراقی باید بیشتر شود، خاطرنشان کرد: برپایی مواکب اربعین یک کار شخصی نبوده، بنابراین باید تعامل موکب‌های ایرانی و عراقی بیشتر شود تا از این رو همبستگی میان این دو کشور بیشتر شود.

لازم به ذکر است‌ در این مراسم از موکب‌های برتر اربعین حسینی که به نمایندگی از مردم قم که میزبان زائران بودند تقدیر شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار