آیت‌الله العظمی سبحانی:
آیت‌الله العظمی سبحانی با تاکید بر برپایی مجالس جشن برای میلاد پیامبر (ص) تاکید کرد: جشن گرفتن از دید قرآن برای ما حجت است و برای آن استدلال داریم، زیرا حب نبی از اصول اسلام است
کد خبر: ۵۳۴۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶ 05 December 2017
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی امروز در درس خارج در مسجد اعظم با اشاره به برخی کتب اصولی و نقائص آن گفت: باید دگرگونی در این آثار با حفظ عظمت آن‌ها ایجاد شود و نقائص را برطرف کنیم.

آیت‌الله سبحانی با تبریک میلاد مسعود حضرت محمد (ص) افزود: برپایی جشن در میلاد پیامبر (ص)، مسئله‌ای کاملا اسلامی است اگر چه وهابیون می‌گویند بدعت است.

وی اظهار کرد: آنان استدلال می‌کنند که اگر جشن گرفتن، برای پیامبر (ص) جایز بود صحابه این کار را می‌کردند در صورتی که اگر کار صحابی را به فرض هم حجت بدانیم، فعل او حجت است و ترک او حجت نیست، بنابراین چرا مسئله را اشتباه گرفته‌اند؟.

این مرجع تقلید اظهار کرد: این مسئله درست مانند آن است که بگوییم اگر یک صحابی زن نگرفت ما هم زن نگیریم؛ اگر قرار است صحابه حجت باشد افعال آنان نیز حجت است که این را هم ما قبول نداریم؛ زیرا اگر فعل صحابی مستند به پیامبر باشد حجت و اگر نباشد نه فعل او و نه ترک فعلش، حجت نیست.

آیت‌الله سبحانی بیان کرد: جشن گرفتن از دید قرآن برای ما حجت است و برای آن استدلال داریم، زیرا حب نبی از اصول اسلام است و قرآن فرمود: اگر زن و فرزند و مال در نزد شما از خدا و پیامبر محبوبتر باشد دچار عذاب خواهید شد؛ بنابراین حب خدا و رسول از همه حب‌ها برتر است.

وی تاکید کرد: حب نبی آن است که ما هر چه ایشان گفته عمل کنیم و البته یک بعد دیگر آن نیز تشکیل مجلس جشن و قرائت آیات مربوط به پیامبر و خواندن اشعار در تجلیل و تکریم مقام شامخ پیامبر است.

وی تاکید کرد: این مجالس پیامبر را بلندآوازه می‌کند و طبق آیات سوره «انشراح» معلوم می‌شود، بالابردن ذکر پیامبر، محبوب خداست و مجالس نیز در این راستا ست.

آیت‌الله سبحانی با قرائت روایتی از امیرمومنان به نقل از پیامبر (ص) افزود: این روایت فرموده وقتی مردم به مستحبات مشغول هستند تو به واجبات خود عمل کن؛ امروز اعتیاد و طلاق در میان زنان افزایش یافته و دخترانی در سن بالا در خانه مانده‌اند و در چنین شرایطی، حضور در ورزشگاه برای بانوان نه تنها جزء فرائض نیست بلکه جزء نوافل هم نیست و با عفت آنان ناسازگار است.

این مفسر قرآن تصریح کرد: اینکه زنان و دختران از ورزشگاه بیرون بیایند و در طرف دیگر جمع زیادی جوانان پسر باشند مفسده‌آور است لذا باید فکری برای ازدواج آنان بکنیم و فکر کنیم که چگونه طلاق کم شود و اعتیاد پایین بیاید.

این مرجع تقلید تاکید کرد: اگر رضای خدا را بخواهیم در این است و اگر شعار می‌خواهیم، مسئله دیگری است.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار