نماینده مردم قم در مجلس:
نماینده مردم قم در مجلس ساخت و ساز بخشی از شهر که به‌نوعی در دهه اخیر ساخته‌شده را، ساخت ساز فنی و مهندسی ندانست و گفت: به‌طور مشخص بیشتر بافت‌های فرسوده در منطقه یک شهر ازجمله خیابان آذر، چهار مردان، بخشی از دور شهر و باجک قرار دارد.
کد خبر: ۵۳۴۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸ 05 December 2017
به گزارش تابناک قم، احمد امیرآبادی فراهانی در برنامه زنده تلویزیونی گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه قم، بافت‌های فرسوده در استان قم را مد نظر قرار داد و اظهار داشت: علاوه بر بافت‌های فرسوده بخش دیگری مانند سکونت‌های غیر رسمی نیز در شهر وجود دارند.

وی با تأکید بر اینکه بخشی از شهر که به‌نوعی در دهه اخیر ساخته‌شده براساس ساخت ساز فنی و مهندسی نبوده است، افزود: به‌طور مشخص بیشتر بافت‌های فرسوده در منطقه یک شهری ازجمله خیابان آذر، چهار مردان و بخش از منطقه دور شهر و باجک قرار دارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بحث قانون‌گذاری در برنامه ششم چند مسئله مشاهده ‌شده که می‌تواند به بافت‌های فرسوده کمک کند، خاطرنشان کرد: مسائلی پیرامون بافت فرسوده پیشنهادشده و در کمیسیون تلفیق هم رأی آورده و در صحن مجلس نیز تصویب‌شده است، بازآفرینی محله‌ها بود که دولت و وزارت خانه‌ها مکلف شده‌اند یک سری از محله‌ها را با همکاری شهرداری‌ها و راه شهرسازی بازآفرینی کنند.

وی به طرحی پیرامون بافت‌های فرسوده اشاره و تصریح کرد: طرحی که در این رابطه وجود داشته و بازدیدی را که به‌ اتفاق مسئولان انجام‌شده، پیرامون جذب توریست و ماندگاری توریست مذهبی در شهر است.

امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه می‌توانیم در این مباحث فعالیت‌های مطلوبی داشته انجام دهیم، ادامه داد: زائرانی که به قم سفر می‌کنند، می‌توانند از مسیر گذرخان وارد شده و از مکان‌های قدیمی بازدید کنند و در مسیر از شاه حمزه، آب‌انبارهایی که در منطقه وجود داشته و در نهایت از چهل اختران بازدید کنند، این مسیر به‌عنوان یک مسیر بازآفرین محله پیش‌بینی‌شده است که در این رابطه فعالیت‌های خوبی انجام‌شده است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مسائل پیرامون بافت فرسوده باید در ساخت‌وسازها انجام شود، ابراز کرد: طرح‌های متعددی در این رابطه بوده، اما به نظر می‌رسد اگر ما بتوانیم تسهیلاتی را برای این حوزه قائل شویم و یا خود مردم وارد شده و بافت‌های فرسوده را احیا کنند قطعاً در این زمینه می‌توانیم خوب عمل کنیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار