اخلاق و منش پیامبر (ص) مورد توجه مسلمانان باشد
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) برای تکمیل مکارم اخلاقی مبعوث شد، گفت: اگر بخواهیم پیامبر اکرم(ص) را برای جامعه معرفی کنیم یکی از ابعاد شخصیتی رسول خدا اخلاق ویژه ایشان است.
کد خبر: ۵۳۴۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲ 06 December 2017
به گزارش تابناک قم،آیت‌الله عسکر دیرباز  با اشاره به فرا‌رسیدن میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق (ع) اظهار داشت: انبیای الهی برای اینکه اثبات کنند مبعوث و پیامبری از طرف خدا هستند معجزاتی دارند، پیامبر (ص) آخرین پیامبر الهی معجزات زیادی دارند که مهم‌ترین آن‌ها قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه پس از قرآن اخلاق آن حضرت معجزه ایشان است، افزود: معجزه امری است که دیگران از انجام آن عاجز و مورد تعلیم و تعلم نباشد، اخلاق رسول خدا به گونه است که هیچ کسی نمی‌تواند مثل آن داشته باشد.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: آداب معاشرت و برخورد و بزرگواری رسول خدا باید مورد توجه و سرلوحه همگان باشد، یکی ازمعجزات پیامبر (ص) اخلاق و بزرگواری ایشان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پیامبر (ص) برای تکمیل مکارم اخلاقی مبعوث شد، عنوان کرد: اگر بخواهیم پیامبر (ص) را برای جامعه معرفی کنیم یکی از ابعاد شخصیتی رسول خدا اخلاق ویژه ایشان است، اعجاز اخلاقی پیامبر (ص) و اخلاق و منش ایشان یکی از معجزات الهی است.

دیرباز با اشاره به ترویج علوم اسلامی در زمان امام صادق (ع) تصریح کرد: امام (ع) از نظر علمی در روزگاری قرار گرفتند که توانستند معارف اصیل اسلامی را در زمینه‌های تفسیر قرآن و سنت پیامبر (ص)، فقه، کلام، اخلاق و معارف اسلامی به بهترین وجه تبیین کنند و مدیون احادیث و منش ایشان هستیم.

رئیس دانشگاه قم خاطر نشان کرد: امام صادق (ع) تفسیر قرآن و سنت رسول خدا و اخلاق اسلامی و معارف دینی را نشر و تبیین کرد و جامعه اسلامی مدیون فرمایشات و احادیث این امام همام است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار