مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم:
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم گفت: با احداث نمایندگی کتابخانه ملی در قم از نسخ ارزشمند خطی و کتاب های نفیس صیانت می شود.
کد خبر: ۵۳۵۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۴ 07 December 2017
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین امیرعطاءاله جباری امروز در آستانه هفته پژوهش در چهارمین مجمع عمومی کتابخانه های تخصصی با حضور رئیس کتابخانه ملی ایران که در سالن همایش های کتابخانه آیت الله بروجردی برگزار شد عنوان کرد: با احداث نمایندگی کتابخانه ملی در قم از نسخ ارزشمند خطی و کتاب های نفیس صیانت می شود که این طرح به زودی با حمایت مسئولان عملیاتی خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم افزود: در استان قم 23 کتابخانه عمومی زیرنظر اداره کل کتابخانه ها فعالیت دارد که نسبت به جمعیت رقم مناسبی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین جباری افزود: در حال حاضر 3 کتاب خانه فعال نیز ویژه بانوان در قم فعال است و ما بر آنیم ظرفیت ها را توسعه بخشیم.

قم قطب تولید کتاب های بریل در کشور است 

وی تصریح کرد: در دو سال گذشته شاهد رویدادهای خوبی در استان قم بودیم و توفیقی حاصل شد تا قم را به عنوان قطب تولید کننده کتابهای بریل در سراسر کشور تبدیل کنیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم خاطرنشان کرد: تاکنون 8 محموله برای بخش های نابینایان از استان قم به سراسرکشور برای استفاده روشندلان ارسال شده است که شامل 200 عنوان کتاب و 8 هزار جلد می باشد؛ کار تولید، چاپ و نشر آن و تمامی هزینه ها توسط اداره کل کتابخانه ها صورت می پذیرد در این راستا در بخش نابینایان 150 عضو برون استانی دارد که کتاب ها برای آن ها ارسال می شود.

جباری یادآور شد: در این دوره 16 تن از نیروهای جوان، متخصص و علاقمند در رشته کتابداری را جذب این مجموعه کردیم که همگی آنها دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترا هستند.

وی گفت: این رویداد قابل توجهی بود که برای استان قم رخ داد علاوه بر اینکه سیاست خوب نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز تمرکز بر جذب فارغ التحصیلان رشته کتابداری است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم یادآور شد: خوشبختانه مجمع کتابخانه های تخصصی قم(مکتا) تعامل خوبی با اداره کل کتابخانه های عمومی دارد و امیدواریم در راستای اهداف مشترک تفاهم نامه ای در این زمینه امضا شود.

وی تاکید کرد: کتابخانه های عمومی در عرض مکتا نیستند بلکه در طول آن حرکت می کنند و امیدواریم این ارتباط همچنان به شکل گسترده تری تداوم داشته باشد.

دومین جشنواره تجلیل از کتابداری تخصصی23 آذر در قم برگزار خواهد شد 

همچنین در این نشست محمدی شجاعی مدیر کتابخانه دانشگاه ادیان و مذاهب و دبیر مجمع کتاب خانه های تخصصی در قم با ارائه گزارشی از فعالیت های مکتا عنوان کرد: انجمن قم در سال 84 راه اندازی شد، در این مدت بسیاری از فعالیت ها ویژه دانشجویان و کتاب داران شاغل در کتاب خانه و مدیرانی که اداره کتاب خانه ها را بر عهده دارند صورت گرفت.

شجاعی خاطرنشان کرد: کتابداران عضو تجربی و یا دارای تحصیلات تخصصی می باشند که در رابطه با فعالیت های آنان و جایگاه مهمی که دارند نشست های تخصصی پرباری برگزار می گردد.

وی اظهار داشت: در این عرصه دغدغه مهم در مکتا کمک به بهبود کتاب خانه ها به ویژه کتاب خانه های تخصصی می باشد.

دبیر مجمع کتاب خانه های تخصصی در قم یادآور شد: با همکاری مکتا جشن هفته کتاب و کتاب خوانی و تجلیل از پژوهش گران نمونه و همچنین دومین جشنواره تجلیل از کتابداری تخصصی در قم در 23 آذر ماه برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار