با حضور جمعی از مسئولان استانی و ملی
سه استارت‌‌آپ برتر استان قم طی مراسمی با حضور مدیرکل دفتر تجاری‌سازی و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رئیس پردیس فارابی دانشگاه تهران و مدیرعامل کانون فناوری اطلاعات قم معرفی شدند.
کد خبر: ۵۳۸۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۳ 14 December 2017
به گزارش تابناک قم، سومین گردهمایی مدیران، اساتید و کارشناسان فناوری اطلاعات در سالن همایش‌های پردیس فارابی دانشگاه تهران در قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم رئیس پردیس فارابی دانشگاه تهران با اشاره به برخی از ویژگی‌های این مجموعه اظهار داشت: اینکه 70 درصد دانشجویان پردیس فارابی دانشگاه تهران در مقطع دکتری تحصیل می‌کنند نشان از وجود ظرفیت‌های علمی بالا در این مجموعه است.

غلامرضا جندقی با تأکید بر اینکه پردیس فارابی دانشگاه تهران برای حرکت به‌سمت عرصه فناوری اطلاعات و مشاغل آن بسترهای مطلوبی را در اختیار دارد، تصریح کرد: اکنون کشور با چالش بیکاری روبه‌رو شده است چراکه دانشجویان بعد از تحصیل فرصت شغلی لازم را در اختیار ندارند.

وی ادامه داد: دنیا در حال حرکت به‌سمت مشاغل جدید در حوزه فناوری و اطلاعات است به همین علت با استفاده از کانون‌های فناوری اطلاعات می‌توانیم از این مشاغل برای رفع مشکل بیکاری استفاده کنیم.

همچنین در ادامه این مراسم معاون فناوری پارک علم و فناوری استان قم نیز طی سخنانی با ابراز اینکه کشورهای توانمند در حوزه فناوری و اطلاعات از پیشرفت‌های اقتصادی مطلوبی نیز برخوردار شده‌اند، تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های مختلف برای تقویت حوزه فناوری و اطلاعات استفاده شود.

حمیدرضا شوشتری حمایت از استارت‌‌آپ‌ها را یکی از اولویت‌های مورد توجه پارک علم و فناوری استان قم برشمرد و افزود: اکنون این پارک با بیش از 90 مرکز نوآوری و فناوری و دو مرکز رشد فعال حرکت خود را به‌صورت منسجم در راستای حمایت از ایده‌های جدید دنبال می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه طرح‌های درآمدها تحول اقتصادی استان را به‌دنبال خواهد داشت، مطرح کرد: مکانی در پارک علم و فناوری استان قم برای بررسی و پرداختن به این طرح‌ها اختصاص داده شده است که هرساله نیز به امکانات جدیدتری تجهیز می‌شود.

مدیرعامل کانون فناوری اطلاعات استان قم نیز به‌عنوان دیگر سخنران این مراسم با تأکید بر اینکه بی‌توجهی نسبت به کارهای گروهی علت به موفقیت نرسیدن بسیاری از طرح‌ها و ایده‌ها است، گفت: اگر بتوانیم از ظرفیت‌های موجود کنار یکدیگر استفاده کنیم طی زمان کمتری به نتایج بیشتری می‌رسیم.

عباس منصورپور با اظهار اینکه فعالیت‌های جمعی در تعابیر رهبر انقلاب اسلامی و روایات دینی جایگاه مشخصی دارد، عنوان کرد: اکنون در کشورهای غربی به این آموزه‌ها توجه می‌شود اما برخی از افراد در داخل کشور فقط به بیان این مباحث می‌پردازند.

وی از تلاش‌های انجام‌شده طی دو ماه اخیر برای برگزاری این همایش یادکرد و ادامه داد: امیدواریم با برگزاری این همایش‌ها بتوانیم جوانان و نوجوانان را به‌سمت اشتغال‌های جدید در حوزه فناوری و اطلاعات سوق دهیم و به دستاوردهای جدیدی برسیم.

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم سه استارت‌‌آپ برتر استان قم معرفی شد و با اهدای هدایایی از صاحبان آن‌ها تقدیر به‌عمل آمد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار