رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم مطرح کرد
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم گفت: هم اکنون به دلیل هزینه تولید بالا در ایران، کالاهای قاچاق در کشورمان ارزان تر از کالاهای داخلی است.
کد خبر: ۵۳۸۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۸ 14 December 2017
به گزارش تابناک قم، حسن آقاجانی شامگاه چهارشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قم که در تالار امام جواد(ع) ساختمان استانداری برگزار شد، با اشاره به مشکلات بخش تولید اظهار کرد: هم اکنون برخی از تولیدکنندگان به دلیل هزینه‌های زیاد مجبور شدند که کارگران خود را تعدیل کنند، تولیدکنندگان برای 76 مساله مجبور به پرداخت هزینه هستند و این مساله هزینه‌های تولید را افزایش داده است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم ادامه داد: هم اکنون به دلیل هزینه تولید بالا در کشور، کالاهای قاچاق در کشورمان ارزان تر از کالاهای داخلی است در حالی که می‌توانیم با اتخاذ راهکارهایی 70 درصد هزینه تولید را در کشور کاهش بدهیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قمدر ادامه این جلسه با اشاره به معضل هزینه معاینات کارگران برای کارفرمایان استان قم اظهار کرد: معاینات دوره ای کارگران باید به صورت سالیانه انجام شود، اما امکان استفاده از خدمات دفترچه‌های تامین اجتماعی برای کارفرمایان در این زمینه وجود ندارد و این مساله هزینه سنگینی را به آن‌ها تحمیل کرده است.

مصطفی کاویانی خاطرنشان کرد: انجام معاینات بر روی کارگران به نفع کارفرمایان است، البته دقت عمل در این زمینه اهمیت زیادی دارد و پیشنهاد می‌کنم که سازمان تامین اجتماعی در این زمینه مشارکت کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار