مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم:
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: درختان نخل زینتی شهر قم با روش‌های به روز از سرمازدگی و یخبندان حفاظت می‌شوند.
کد خبر: ۵۳۸۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸ 14 December 2017
به گزارش تابناک قم، پیام جوادیان با اشاره به اجرای طرح حفاظت از درختان نخل زینتی سطح شهر همزمان با آغاز فصل سرما اظهار کرد: از آنجا که این درختان حساس به سرما هستند از همین رو برای جلوگیری از یخ زدگی این درختان از روش‌های به روز در این زمینه استفاده می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه حفاظت از نخل‌های زینتی در سه نقطه حساس گیاه شامل برگ‌ها، طوقه ریشه و محل اتصال تنه و برگ‌ها انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: برای حفاظت از طوقه ریشه از کودهای دامی استفاده می‌شود که علاوه بر هوا دهی با وجود میکرو ارگانیسم‌های موجود در خود سبب تولید گرما برای ریشه‌ها می‌شود.

جوادیان با بیان اینکه برای حفاظت از محل اتصال تنه و برگ‌ها نیز از گونی‌های تیره رنگ نخی و روکش پلاستیک استفاده می‌شود، گفت: در نتیجه این اقدام انرژی خورشیدی در طول روز جذب رنگ تیره گونی شده و درخت را از سرمای شب حفظ می‌کند. 

وی اذعان کرد: همچنین این گونی‌های نخی رطوبت اضافی را نیز جذب کرده و مانع بیمارهای قارچی احتمالی می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه استفاده از محلول‌های ضدیخ سومین مرحله در حفاظت از سرمازدگی درختان نخل زینتی هستند، تصریح کرد: با رصد روزانه هواشناسی سه روز قبل از برودت هوا و یخبندان این محلول روی برگ‌ها پاشیده می‌شود.

جوادیان با تاکید بر اینکه با مجموع این روش‌ها تلاش می‌کنیم تا درختان نخل زینتی از سرما حفظ شوند افزود: این گونه درختان عمدتاً در بلوار غدیر و بلوار پیامبراعظم(ص) و تعداد محدودی از بوستان‌ها کاشته شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار