همایش دیابت با هدف پیشگیری وکنترل این بیماری در فرهنگسرای جوان قم با حضور رئیس انجمن دیابت ایران برگزار شد.
کد خبر: ۵۳۸۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶ 14 December 2017
به گزارش تابناک قم؛ همایش دیابت صبح امروز درسالن جلسات فرهنگسرای جوان قم با حضور دکتر رجب،رئیس انجمن دیابت ایران و دکترحسینی نماینده انجمن دیابت استان برگزارشد.


در این همایش که ۱۰۰بیمار دیابتی استان حضور داشتند،آموزش هایی در زمینه ی پیشگیری ،کنترل دیابت و رژیم غذایی مناسب دیدند.


 رئیس انجمن دیابت ایران گفت: هزینه ی آموزش بیماران دیابتی باید توسط شرکتهای بیمه گر پرداخت شود چرا که آموزش از افزایش عوارض بیماری و هزینه های بیشتر برای این بیماران در آینده جلوگیری می کند.

 رجب،افزود:متاسفانه اکنون تنها به درمان توجه می کنیم در حالی که باید از بیمار شدن دیابتی ها جلوگیری کرد لذا اولین نسخه ای که برای بیمار دیابتی باید داده شود آموزش است و حال آنکه فرهنگ غلط جامعه تنها انتظار تجویز داروی گران و زیاد از سوی پزشک را دارد.


وی با تاکید بر لزوم آموزش برای پیشگیری از عوارض دیابت گفت: باید به دیابتی ها با هدف توانمندی آموزش داد، البته برخی آموزشها به توانمندی منجر نمی شود چرا که به درستی صورت نمی گیرد و در نهایت پزشک مجبور به تجویز دارو می شود.


رجب خاطر نشان کرد: یک بیمار دیابتی که انسولین مصرف می کند سالانه هزار و 700 بار تزریق انجام می دهد و 2هزار و 100 بار نیز قند خونش را اندازه می گیرد لذا باید از این بیماران حمایت شود و بیمه هزینه کنترلهای روزانه و مورد نیاز بیمار را به عهده بگیرد.


 رئیس انجمن دیابت ایران گفت: کنترل دیابت بدون حمایت خود فرد دیابتی امکانپذیر نیست. دیابت نوع یک که در کودکان بروز دارد از همان ابتدا تشخیص و پیگیری و کنترل می شود اما دیابت نوع 2 به دلیل عدم کنترل و آموزش در بزرگسالی، موجب آسیب دیدن بیمار از عوارض ناشی از بیماری می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار