مرجع تقلید شیعیان بر لزوم استفاده از ظرفیت های وسائل ارتباطي در توسعه معارف دینی در سراسر جهان تاکید کرد.
کد خبر: ۵۳۸۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷ 14 December 2017
به گزارش تابناک قم، آیت اللّه صافی گلپایگانی در پیام خود به به همایش «حوزه بین الملل، حوزه تمدّن‌ساز» آورده است: 
بسم الله الرحمن الرحیم
قال اللّه الحکيم:
«هُو الَّذي أرسَلَ رَسُولَه بِالهُدی، و دينِ الحقّ لِيُظهرَهُ عَلَی الدِّين کُلِّه وَ لَو کَرِهَ المُشرِکونَ»
سلام و صلوات بر پيامبر رحمت حضرت ختمي مرتبت محمّد مصطفي صلّي‌الله عليه و آله که آيين سراسر نور و هدايت را براي سعادت بشريّت آورد، و قرآن کريم را به عنوان بزرگترين هديه نازل‌شده از سوي خداوند متعال در طول تاريخ جهان هستي، براي تعالي و ترقّي و رشد و کمال انسان‌ها معرّفي نمود؛ ديني که در طبع خود چنان است که بايد جهان را از انوار خود روشن نمايد، و تاريکي‌ها و جهالت و ظلم و ستم را از سراسر جهان بردارد، ديني که به زندگي دنيا معني مي‌دهد و پوچي و بيهودگي را از آن مي‌زدايد.

قرآن کريم مي‌فرمايد: «قُل يَا أيُّها النَّاس إنّي رَسولُ اللّه إلَيکُم جَميعاً» رسالت رحماني و هدايت وحياني رسول گرامي اسلام، رسالت به سوي تمام جهانيان است، و همه زمان‌ها و مکان‌ها را فرا مي‌گيرد.

صداي اسلام که امروز به گوش جهانيان مي‌رسد، صداي دل‌نواز توحيد و يگانه‌پرستي و دوري از شرک و فساد و جهالت است. کلمه طيّبه «الله اکبر» دل‌هاي هر انسان پاک‌طينت و تشنه حقيقت را صفا و جلا مي‌دهد.

امروز وسائل ارتباطي جديد فاصله‌هاي بسيار دور را نزديک نموده که در آنِ واحد، مي‌توان با تمام دنيا ارتباط برقرار نمود. خبرهاي خوبي از سراسر دنيا مي‌رسد که بسياري از مردم بخصوص دانشمندان و فرهيختگان، به اسلام عزيز تمايل پيدا نموده، و با تحقيق و دقّت عميق، دين مبين اسلام و مکتب اهل بيت عليهم‌السلام را براي خود بر مي‌گزينند.

اينها همه اسباب خوشحالي است و از طرفي وظايف ما را سنگين‌تر مي‌کند. حوزه‌هاي علميه امروز مي‌توانند با استفاده از فضاي مجازي و ارتباط با کشورها، مردم تشنه حقيقت را از سرچشمه وحي قرآن و عترت سيراب نمايند.

بحمدالله تعالي تا به حال اين وظيفه بزرگ را روحانيون عزيز که در عرصه بين‌الملل فعاليت دارند تا حدّ مطلوبي انجام داده‌اند و بايد از همه آنان تشکّر نمود و البته تقدير از اين خدمات، مفهومش اين نيست که آنچه لازم است انجام شده و ديگر وظيفه‌اي باقي نيست، بلکه اين قدم‌ها، قدم اوّل است و هنوز در ابتداي راه گام بر مي‌داريم.

حقير از همه طلّاب عزيز و اساتيد محترم درخواست مي‌کنم به بهترين وجه ممکن اين وظيفه الهي را انجام داده و بدانند که ثواب و اجر آن بسيار زياد است. اميد آن‌که همه بتوانيم رضايت خاطر شريف حضرت بقية الله الاعظم ارواح العالمين له الفداء را به دست آوريم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار