مجمع سالانه هیئت پزشکی ورزشی استان قم با حضور رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در قم برگزار شد.
کد خبر: ۵۳۸۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱ 14 December 2017
به گزارش تابناک قم، مجمع سالانه هیئت پزشکی ورزشی استان قم به منظور بررسی عملکرد این هیئت، آمار ورزشکاران سازمان یافته و فرآیند رسیدگی به ورزشکاران آسیب دیده با حضور رئیس فدراسیون برگزار شد.

در این نشست که با حضور غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی به عنوان رئیس مجمع و حسن عابدی مدیر کل ورزش و جوانان استان قم به عنوان نایب رئیس برگزار شد وضعیت فعالیت هیئت پزشکی ورزشی استان قم در یک سال اخیر، بررسی شد.

رئیس فدراسیون پزشکی وزشی در این نشست اظهار داشت: مأموریت فدراسیون پزشکی ورزشی حمایت از ورزشکاران به ویژه در زمان آسیب‌های ورزشی است اما علاوه بر این، باید در زمینه آموزش و برگزاری دوره‌های علمی و مبتنی بر دانش مقابله با بروز آسیب نیز اقدامات جدی صورت گرفته است.

نوروزی افزود: آموزش، پیشگیری و درمان و پوشش مسابقات ورزشی محورهای فعالیت فدراسیون پزشکی ورزشی را تشکیل می‌دهند اما علاوه بر این، موضوع ورزش همگانی نیز دغدغه ماست و فدراسیون پزشکی ورزشی نیز تلاش کرده در این حوزه نیز اقدامات و تسهیلاتی فراهم کند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم نیز در این نشست اظهار داشت: سلامت ورزش ما در گروه بازرسی و نظارت بر اماکن و باشگاه‌های ورزشی است و اگر این نظارت‌ها دقیق باشد سبب امنیت خاطر در باشگاه‌ها می‌شود به طوری که این بازرسی با کاهش آمار آسیب‌های ورزشی نسبت مستقیم دارد.

عابدی بیان داشت: باشگاه‌ها و هیئت‌های ورزشی نباید خارج از چارچوب هیئت پزشکی ورزشی، اقدام به برگزاری مسابقات کنند و در همه مسابقات باید از نیروهای امدادی هیئت پزشکی ورزشی استفاده شود ضمن این که در زمینه دوره‌های آموزشی، نیز باید ابزار قانونی برای اجبار مربیان به حضور در دوره‌های آموزشی در نظر گرفته شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار