در همایش حوزه بین الملل حوزه تمدن ساز مطرح شد
در همایش حوزه بین الملل حوزه تمدن ساز بر ضرورت توجه طلاب حوزه به تبلیغ در عرصه بین الملل تاکید شد.
کد خبر: ۵۳۸۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵ 14 December 2017
به گزارش تابناک قم، همایش حوزه بین الملل حوزه تمدن ساز ظهر امروز در سالن همایش پیامبر اعظم(ص)  مدرسه امام موسی کاظم(ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن ربانی در ابتدای این همایش گفت: باید گفتمان بین الملل حوزه تنها متاثر از گفتمان داخلی نباشد، باید به سنت‌ها و رسوم بین المللی هم توجه داشته باشیم، هر کدام از مناطق فرهنگ خاصی دارند.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه افزود: اگر تبلیغ بین الملل دارای اهمیت است، باید سرمایه گذاری بیش از پیش در این بخش داشته باشیم، نباید تبلیغ را به تبلیغ عمومی تنزل بدهیم، یک سری از مجامع علمی در فضای بین الملل وجود دارد و باید تبلیغ روحانیون به این مجامع نیز گسترش پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی نیز در ادامه این همایش با اشاره به نگاه مقام معظم رهبری به عرصه بین الملل اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب پشتیبان حوزه بین الملل هستند و ایشان از حوزه می‌خواهند که بین المللی باشد، آیت‌الله اعرافی مدیر فعلی حوزه‌های علمیه نیز سابقه فعالیت بین الملل دارد.

معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری افزود: اکنون زیرساخت‌ها برای فعالیت حوزه در عرصه بین الملل به وجود آمده است، مکتب اسلام غنای ذاتی دارد و این مکتب دارای راه حل برای مشکلات است، از یک فقه جامع در مکتب تشیع برخوردار هستیم که جزو سرمایه‌های ما است.

آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در همایش حوزه بین الملل حوزه تمدن ساز خاطرنشان کرد: زبان و گفتمان بین المللی جزو ابزارهای لازم برای مبلغان بین الملل است، آموختن زبان برای یک مبلغ لازم است، اما کافی نیست، مبلغ باید علاوه بر زبان، شم بین المللی داشته باشد و بتواند با مخاطبان ارتباط برقرار کند.

در بخش پایانی همایش حوزه بین الملل حوزه تمدن ساز از فعالین برتر عرصه بین الملل در حوزه علمیه قم با اهدای تندیس و هدایایی تجلیل به عمل آمد. در حاشیه این همایش نمایشگاهی با حضور نهادهای فعال حوزوی در عرصه بین الملل برپا شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار