با حضور اساتید حوزه در قم؛
همایش حوزه بین‌الملل، حوزه تمدن ساز با حضور شخصیت‌های حوزوی و بین‌المللی در قم برگزار شد.
کد خبر: ۵۳۸۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱ 14 December 2017
به گزارش تابناک قم، همایش حوزه بین‌الملل، حوزه تمدن ساز قبل از ظهر پنج‌شنبه با حضور علما، اندیشمندان، فعالان عرصه بین‌الملل و تبلیغ حوزه‌های علمیه، در مدرسه امام کاظم(ع) قم برگزار شد.

در این مراسم آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، حجت الاسلام قمی معاون روابط بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و حجت الاسلام حسینی کوهساری مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور سخنرانی کردند.

همچنین دو تن از فعالان عرصه تبلیغ بین‌المللی نیز به سخنرانی پرداختند.

غفلت برای دشمن فرصت‌آفرین است

حجت‌الاسلام فتحی، از فعالان عرصه بین‌الملل در این مراسم اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند که لازم است هدف بلند ترسیم شود و آن ایجاد تمدن درخشان اسلامی است.

وی افزود: با توجه به تسری دادن این نگاه و داشتن نگاه عالمانه به مسائل گوناگون همان‌طور که رهبری فرمودند باید نگاه اجتهادی در همه زمینه‌ها، برای ایجاد تمدن‌سازی اسلامی داشته باشیم.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: غفلت برای دشمن فرصت‌آفرین است به خصوص در شرایطی که در حال حاضر توجه به حوزه علمیه قم زیاد شده و دوستان و دشمنان تفکر انقلاب و حوزه افزایش یافته است.

وی افزود: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی، ایجاد تمدن اسلامی مبتنی بر معنویت و متکی به وحی و هدایت الهی است و قطعاً موتور متحرک این تمدن، حوزه علمیه است و برنامه‌ریزی‌ها نیز باید متناسب با این هدف بلند باشد.

حجت الاسلام فتحی اظهار داشت: به نظر بنده ایجاد مرکز پژوهش‌های بین‌المللی با دو رویکرد ضروری است؛ رویکرد نخست توصیفی است یعنی شناخت همه مناطق جهان و ظرفیت‌ها و شناخت جنگی که دشمن در همه مناطق ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: رویکرد دوم نیز تعیین راهبردهای کلان با همفکری همه متفکران است که بتوانیم در عرصه کلان بین‌المللی فعالیت داشته باشیم البته حدود و صغور این مرکز باید روشن باشد.

این فعال بین‌المللی اضافه کرد: هر کاری در عرصه بین‌المللی باید با رویکرد انقلابی و در تراز انقلاب اسلامی باشد.

اسلام ستیزی و هراسی در روزنامه‌های آمریکای لاتین

همچنین حجت الاسلام میرجعفری در این همایش اظهار داشت: اسلام ستیزی و هراسی در روزنامه‌های آمریکای لاتین بیداد می‌کند و دروغ و تهمت فراوان است و به مقدسات ما توهین می‌کنند.

وی افزود: آن‌قدر تبلیغات منفی شده است که ما را به جای داعش و دیگران می‌گیرند؛ و قرآن و اسلام را خشونت طلب معرفی می‌کنند.

این فعال بین‌الملل اضافه کرد: حوزه نباید در صحنه‌های متعدد کلامی و فقهی و ... غایب باشد البته مؤسساتی تأسیس شده و کتب خوبی هم ترجمه شده است ولی نتایج لازم را نداریم.

وی افزود: طلابی را می‌شناسیم که اتاق منزل خود را استودیو کرده‌اند و مطالب دینی را به زبان‌های مختلف منتشر می‌کنند ولی چقدر از آنان حمایت می‌شود؟

حجت الاسلام میرجعفری تأکید کرد: حوزه و معاونت تبلیغ اگر بستری را برای طلاب زبان دان معرفی کنند تا پیام انقلاب اسلامی به اقصی نقاط دنیا برسد شاهد تحول عظیمی در این زمینه خواهیم بود.

وی افزود: دشمن از ورود ما به فضای رسانه‌ای غرب واهمه و ترس دارد زیرا می‌داند اگر این فضا ایجاد شود تأثیرگذاری ما کم نخواهد بود.

تجلیل از فعالان عرصه تبلیغ بین‌الملل آخرین بخش این برنامه بود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار