آیت‌الله وحید خراسانی در گردهمایی خادمان فاطمیه:
یکی از مراجع تقلید گفت: ما دربارۀ حضرت زهرا(س) تقصیر کردیم و هر آنچه در عزای آن حضرت انجام دهیم، در حد خودمان است و نه در حد آن حضرت.
کد خبر: ۵۳۸۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶ 15 December 2017
به گزارش تابناک قم، دست‌اندرکاران تعظیم شعائر فاطمی در مراسم اختتامیه دهمین گردهمایی خادمان فاطمیه سراسر کشور شرکت کرده و از بیانات آیت الله وحید خراسانی بهره‌مند شدند.

در این گردهمایی جمعی از علما و شخصیت‌های حوزوی از قم و مشهد مقدس، از جمله حضرات آیات و حجج اسلام والمسلمین مروی به نمایندگی از دفتر مقام معظم رهبری، اعرافی، شهرستانی، شیخ حسن صافی، سید جواد گلپایگانی، سید علی میلانی، حسینی بوشهری، علوی بروجردی، مروارید، شب‌زنده‌دار، غروی، سید احمد خاتمی، حسینی‌صدر، شیخ جواد فاضل، شیخ جعفر تبریزی، سید علی و سید حسن روحانی و مسؤولان عالی رتبه کشوری از جمله رحمانی فضلی وزیر کشور، علوی وزیر اطلاعات، صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور، احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران، نبوی نماینده رئیس قوه قضائیه و صادقی استاندار قم حضور داشتند.

بر اساس این گزارش در این جلسه در ابتدا وزیر کشور در سخنانی ضمن گزارشی از سطح کمی و کیفی برگزاری مراسم پیاده روی اربعین، بر تعظیم شعائر توسط هیئات و تأثیر اربعین بر وضعیت فرهنگی کشور تأکید کرد.

سپس حجت الاسلام رضوی، گزارش کوتاهی از تأثیرات فرهنگی و اجتماعی دسته‌های عزاداری هیئات در روز شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و برگزاری نشست های معرفت‌افزایی فاطمی در جمع فرهیختگان، ارائه کرد.

در ادامه آیت الله وحید خراسانی در بیانات مفصلی، گوشه ای از فضایل و مقامات حضرت زهرا(س) را بیان کرد و حدیث «إِنَّمَا سُمِّیَتْ فَاطِمَةُ لِأَنَّ الْخَلْقَ فُطِمُوا عَنْ مَعْرِفَتِهَا» را شرح داد.

وی با تأکید بر لزوم حضور دسته‌های عزاداری هیئات مذهبی در شهادت صدیقه طاهره(س)، بخشی از مصائب آن حضرت را بیان کرد.

این مرجع تقلید تصریح کردند: ما دربارۀ حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها تقصیر کردیم و هر آنچه در عزای آن حضرت انجام دهیم، در حد خودمان است و نه در حد آن حضرت؛ نباید در این مسیر به وسوسه‌های شیطانی توجه کرد! همانا آن حضرت، فاطمه نام گرفت، زیرا همۀ آفریدگان از شناخت آن دور مانده‌اند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار