مدير پيشگيري از وقوع جرم دادگستري استان قم مطرح كرد
مدير پيشگيري از وقوع جرم دادگستري استان قم گفت: با هر ساعت استفاده فضاي مجازي و اينترنت 10 درصد اختلال بيش فعالي فرزندان افزايش پيدا مي‌كند.
کد خبر: ۵۳۸۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵ 15 December 2017
به گزارش تابناک قم، سعید کاویانی  با اشاره به ورود نوجوانان و جوانان به عرصه فضای مجازی اظهار کرد: زمانی که فرزندان در هر نوبت نسبت به دوره پیشین در عرصه فضای مجازی زمان بیشتری صرف کنند، این افزایش زمان می‌تواند آسیب زننده باشد.

وی خاطرنشان کرد: نکته دیگر مخفی کار کردن فرزندان با گوشی و اینترنت است به طوری که به طور پنهان از والدین به استفاده از این ابزارها می‌پردازند و می‌تواند نشانه‌ای بر اعتیاد آنها باشد.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم معاونت پیشگیری دادگستری استان قم پرخاشگری و بی برنامگی فرزندان را از دیگر نشانه‌های اعتیاد به گوشی ذکر کرد و افزود: تخریب فرزندان در حوزه فضای مجازی و کار زیاد با اینترنت پنج برابر بزرگسالان است به طوری که در بزرگسالی این افراد با اختلال ذهنی و حافظه رو به رو می‌شوند.

وی عنوان کرد: با هر ساعت استفاده فضای مجازی و اینترنت 10 درصد اختلال بیش فعالی فرزندان افزایش پیدا می‌کند.

کاویانی تأکید کرد: والدین باید در قدم نخست خودشان معتاد به گوشی، تبلت و فضای مجازی نباشند زیرا چنین والدینی نمی‌توانند برنامه‌های پیشگیرانه و درمانی داشته باشند.

وی با اشاره به راهکارها در زمینه جلوگیری از چنین آسیب‌هایی گفت: والدین لازم است موفقیت کودکان را در عرصه‌های دیگر برجسته کنند و مشوق‌هایی برای فرزندان در نظر بگیرند. زمانی که فرزند حوصله ندارد والدین باید وقت و حوصله را برای فرزندانشان صرف کنند و هیچ گاه برای ساکت کردن فرزندان از ابزاری مانند گوشی و تبلت استفاده نکنند.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم معاونت پیشگیری دادگستری استان قم تأکید کرد: فرزندان در هیچ شرایطی نباید در سنین ابتدایی تا راهنمایی گوشی و تبلت شخصی داشته باشند و دوران دبیرستان یک کامپیوتر مشترک در محل عمومی خانه باشد تا فرزندان در صورت ضرورت از آن استفاده کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار