محکومیت اقدام آمریکا برای اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، افتتاح کتابخانه تخصصی حوزوی در مصلای قدس قم، حضور شخصیت های برجسته از جمله آیت الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری و نیز حضور چهار امام جمعه موقت تهران و قم از جمله جلوه های نماز جمعه این هفته قم بود.
کد خبر: ۵۳۸۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۸ 15 December 2017
به گزارش تابناک قم، در نماز جمعه امروز قم که به امامت آیت الله اعرافی امام جمعه موقت قم در مصلای قدس این شهر برگزار شد، آیات احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری، سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران، محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب، ابراهیم امینی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری، تنی چند از شخصیت های برجسته حوزه علمیه، سید مهدی صادقی استاندار قم، احمد امیرآبادی فراهانی نمانینده مردم قم در مجلس و قشرهای مختلف مردم و شخصیت هایی از کشورهای مختلف اسلامی حضور داشتند.

** حضور چهار امام جمعه موقت تهران و قم از جمله حاشیه های این هفته نماز جمعه قم بود به طوری که آیات سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، سید محمد سعیدی و علیرضا اعرافی ائمه جمعه قم و آیت الله ابراهیم امینی امام جمعه سابق قم در این نماز جمعه شرکت داشتند.

** تصمیم آمریکا برای اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل موجب واکنش نمازگزاران قمی و خطیب نماز جمعه امروز قم شد.
آیت الله اعرافی ضمن محکومیت این اقدام آمریکا، تعطیلی سفارتخانه های اسرائیل در پایتخت های اسلامی، قطع روابط سیاسی همه دولت های اسلامی، تحریم اقتصادی رژیم اشغالگر قدس، حمایت از مبارزات فلسطین، حمایت از گروه های مقاومت و انتفاضه جدید فلسطین، تشکیل کنفرانس اسلامی و اتخاذ موضع محکم در برابر این جنایت ها و نیز اعتراض قوی در مجامع بین اللمللی و شورای امنیت توسط کشورهای اسلامی را خواستار شد و نماز گزاران جمعه قم نیر با شعار«مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» از این موضع اعلام حمایت و خشم خود را از این اقدام اعلام کردند.
رییس جمهوری آمریکا پس از ماه ها کش و قوس بر سر اعلان تصمیم کاخ سفید در مورد به رسمیت شناختن پایتختی بیت المقدس برای رژیم صهیونیستی، عصر روز چهارشنبه پانزدهم آذرماه، دستورالعمل انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت المقدس را امضا کرد.
در پی این اقدام دونالد ترامپ، تظاهرات گسترده‌ای در سرتاسر فلسطین اشغالی و برخی از کشورهای دیگر برگزار شد و مردم ایران نیز روز پس از اقامه نماز جمعه هفته گذشته خشم و انزجار خود از این اقدام آمریکا را اعلام کردند.

** اعرافی همچنین در خطبه اول نماز جمعه این هفته قم با اعلام نگرانی از افزایش آمار طلاق و سن ازدواج در کشور و قم، این آمار را تکان دهنده دانست و گفت: باید همه مسئولان و خانواده ها در برابر رشد طلاق حساس باشند، چرا که طلاق یعنی بروز و وجود انواع آسیب های اجتماعی. 
امام جمعه موقت قم ادامه داد: بر اساس آمار اعلام شده حدود یک میلیون تن از دختران ما از سن ازدواج عبور کرده و با بیش از 40 سال سن ازدواج نکرده اند که اگر بخشی از این آمار هم درست باشد، این آمار تکان دهنده است و دولت و ملت را به انجام تکالیف جدی تری فرا می خواند.

** افتتاح کتابخانه تخصصی حوزوی پس از اقامه نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس با حضور آیات سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س) و اعرافی امام جمعه موقت قم و مدیر حوزه های علمیه از دیگر جلوه های این هفته نماز جمعه قم بود. 
در این کتابخانه بیش از یک هزار و 500 عنوان کتاب تخصصی حوزوی سطح عالی وجود دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار