آیت الله نوری همدانی؛
آیت الله نوری همدانی گفت:اسلام عظمت بسیار بالایی دارد و آن چیزی که اسلام را زنده‌ نگه می‌دارد و پایه و اساس اسلام بوده جهاد است و فرهنگ و روحیه جهاد باید همیشه در جامعه وجود داشته باشد.
کد خبر: ۵۳۹۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲ 16 December 2017
به گزارش تابناک قم؛ آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با مسئولین برگزاری کنگره شهدای روحانی استان قم، با اشاره به اینکه انسان‌ها نمی‌توانند علت و فلسفه تمامی احکام را درک کنند، اظهار کرد: یکی از دلایلی که اهل تسنن از اهل بیت(ع) دور افتادند این است که برخی احکام را با عقل خود قیاس می‌کردند و فلسفه‌های اهل بیت(ع) را درک نمی‌کردند.

وی با بیان اینکه جامعه اسلامی باید با محوریت امامت باشد، عنوان کرد: اسلام عظمت بسیار بالایی دارد و آن چیزی که اسلام را زنده‌ نگه می‌دارد و پایه و اساس اسلام بوده جهاد است و فرهنگ و روحیه جهاد باید همیشه در جامعه وجود داشته باشد.

این مرجع عالی‌قدر با اشاره به اینکه تمامی دلبستگی‌های انسان یک طرف و جهاد یک طرف است و ارزش جهاد بیشتر است، مطرح کرد: اگر افرادی که مانع رفتن شما به جهاد می‌شوند اعم از پدرانتان، فرزندانتان، همسرتان، اموالتان و تجارتتان را بیشتر از جهاد در راه اسلام دوست داشته باشید سرنوشت ناگواری در انتظار شما است.

وی با تاکید بر اینکه مرور تاریخ تاثیر بسیار زیادی در اداره امور دارد، یادآور شد: معاویه نیز مانند استکبار جهانی امروز هر روز قدرت پیدا می‌کرد و امیرالمومنین(ع) نیز مشغول مبارزه با آن‌ها بودند ولی متاسفانه مردم کم کم از مبارزه با معاویه خسته شدند و از امیرالمومنین(ع) پیروی نکردند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان‌هایی که زیر پرچم حق جمع نشوند فردا زیر پرچم کفر متحد می‌شوند، اضافه کرد: طمع به دنیا نباید مانع از جهاد شود و هر کسی که اهداف زندگی خود را بر اهداف اسلام و جهاد برای بقای آن اولویت می‌دهد دچار خشم خدا می‌شود.

وی با بیان اینکه هر زمانی که مردم در جبهه‌ها حضور داشتند و جهاد کردند عظمت اسلام بیشتر شده است، خاطرنشان کرد: علما بیشتر از سایر اقشار جهاد کردند و شهید شدند و امروزه وظیفه داریم فرهنگ جهاد را در جامعه نهادینه کنیم و به جوانانمان این روحیه را منتقل کنیم.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه امیرالمومنین(ع) پنج سال اواخر عمر خود را مشغول جهاد بودند، تصریح کرد: زمانی که امیرالمومنین(ع) برای مقابله با دشمنان قیام کردند عده‌ای مانند طلحه و زبیر بیعت خود را شکستند و جنگ جمل را راه انداختند و عده‌ای نیز خوارج را تشکیل دادند و از پیروی امیرالمومنین(ع) سرباز زدند.

وی با اشاره به اینکه خداوند سه مرتبه در قرآن فرموده است که یهودی‌ها باید دچار ذلت شوند، بیان کرد: جریان قدس هرچه سریع‌تر باید برطرف شود و اینکه افرادی که در کتاب مسلمانان به ذلت محکوم شده‌اند بخواهند بر ما حکومت کنند بسیار شرم آور است و نباید اقدامات ما بر شعار دادن در نماز جمعه خلاصه شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار