رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از فعالیت مراکز پژوهشی به‌صورت جزیره‌ای و پراکنده گفت: تمام کمیسیون‌های مجلس نیازمند حوزه‌های علمیه و پژوهشگران است.
کد خبر: ۵۳۹۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸ 16 December 2017
به گزارش تابناک قم، جمشید جعفرپور ظهر امروز در مراسمی که به مناسبت هفته پژوهش در سالن امام خمینی(ره) مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در حوزه قانون‌گذاری اظهار داشت: یک رکن مهم نظام پژوهشی داشتن نیروی انسانی قوی یعنی پژوهشگران و اساتید هستند، عوامل بعدی در شکل‌دهی به‌نظام پژوهشی منابع مادی و امکانات، سازمان‌دهی و داشتن مدیریت متمرکز است.

وی با اشاره به اختیارات حوزه‌های علمیه در نظام پژوهشی گفت: در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اختیارات وسیعی برای مدیریت، پیگیری و همه فعالیت‌های حوزه پژوهش به حوزه‌های علمیه داده‌شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرح وظایف مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه افزود: قرار بر این است که حوزه‌های علمیه رسوخ و نفوذ در حاکمیت داشته باشند و حاکمیت طلب می‌کند که حوزه‌های علمیه عالمانه فارغ از بایدونبایدهای کلی در حاکمیت نقش جدی ایفا کنند.

جعفرپور بیان کرد: برای عملیاتی شدن پیشنهادهایی که به مجلس داده می‌شود باید کارهای دقیق، کارشناسانه و علمی انجام بگیرد و به فرموده امام راحل باید شرایط پیرامونی را در امر قانون‌گذاری بشناسیم و نمی‌توان به‌صورت مجرد مصوبه‌ای را ارائه کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از فعالیت مراکز پژوهشی به‌صورت جزیره‌ای و پراکنده ابراز کرد: تمام کمیسیون‌های مجلس نیازمند حوزه‌های علمیه و پژوهشگران است، کمیسیون کشاورزی، عمران، شوراها و اصل 90 باید توجیه و اقناع شوند و تمام توان خود را در اعمال این قوانین بگذارند.

وی تفکر را مقدمه تحقیق و پژوهش دانست و گفت: ملاک مباهات کثرت نماز و روزه نیست مگر اینکه ببینیم فرد چگونه می‌اندیشد و چگونه عمل می‌کند، گاهی تفکر ما تفکر مذاکره‌ای و گاهی در تفکرات خود تفکر انتقادی داریم که این نوع تفکر به‌دنبال جمع‌آوری تمام نقیصه‌های گفتاری و سیاسی است.

جعفر پور با اشاره به نوع تفکر تعاونی افزود: تفکر پژوهشی نیز نوع دیگر از تفکر است که به معنای عمل کردن بدون پیش‌فرض برای اثبات نظریات است، واقعیت جامعه اقتضا می‌کند که همانند یک فرد غیر ایرانی و غیرمسلمان با یک جوان ایرانی صحبت کنیم در این صورت است که کارهای پژوهشی ما اثرگذار خواهد بود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار