معاون فرمانده انتظامی استان قم:
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم گفت: پلیس هیچ علاقه‌ای به برچسب‌زنی به افراد ندارد، ولی در طرح‌های سالم‌سازی جامعه شاهد هستیم به برخی افراد برچسب‌های مختلف به‌واسطه انحرافات آنان زده می‌شود که این اقدام به خاطر اجرای ناهنجاری توسط آنان است.
کد خبر: ۵۳۹۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۷ 17 December 2017
به گزارش تابناک قم، سرهنگ مهرداد حاجی‌زاده صبح امروز در دیداری با برخی از اصحاب رسانه استان، با اشاره به  نقش تعاملی رسانه و پلیس در ایجاد امنیت اظهار داشت: پلیس بر اساس مأموریت و نقش خود در جامعه نیازمند تعامل سازنده با رسانه‌هاست، چراکه رسانه‌ها دیدبان جامعه و پلیس امنیت ساز جامعه است.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها با دید عمیق در شناسایی آسیب‌های اجتماعی یاور پلیس هستند، افزود: رسالت مهم‌تر باید در این زمینه آموزش و پیشگیری از آسیب اجتماعی باشد و معاونت اجتماعی پلیس بر اساس وظیفه خود در تحقق بخشیدن به چنین رسالتی آماده هرگونه همکاری با رسانه‌های استان است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم خاطرنشان کرد: پلیس در فرآیند اجتماعی کردن و ارتقای آموزشی جامعه در تعامل با رسانه‌ها به دنبال آموزش و پیشگیری از ناهنجاری‌ها و مقابله با آن‌هاست، و این در شرایطی است که دیگر دستگاه‌ها نیز باید در بسترسازی امنیت حضوری پررنگ‌تر داشته باشند.

وی نقش رسانه‌ها را در ایجاد امنیت مهم ارزیابی کرد و گفت: اطلاع‌رسانی برخی از آمارها و عملکردها به مردم سبب ایجاد برخی مشکلات، سوءبرداشت‌ها و تحلیل‌های اشتباه می‌شود که در این زمینه تعامل رسانه و پلیس می‌تواند منجر به ایجاد گفتمانی واحد با هدف هم‌افزایی، تحریک مسئولان و مشارکت عمومی در مسائل ناهنجاری‌ها شود.

حاجی‌زاده مطالبه رسانه‌ها از مسئولان و دستگاه‌ها به نیابت مردم را مهم برشمرد و تصریح کرد: بدون همراهی رسانه‌ها در مسائل ایجابی پلیس جامعه‌محور موفقیت‌ها کاهش می‌یابد و پویایی دستگاه‌ها نیز با ایجاد مطالبه گری رسانه‌ها ایجاد می‌شود.

وی با انتقاد از برخی مسئولان در برخورد با مطالبه رسانه‌ها ابراز کرد: وقتی رسانه‌ها واقعیت فعالیت ارگان‌ها را بیان می‌کنند، به‌جای آنکه مسئول دستگاه موضع‌گیری داشته باشد بهتر بوده پاسخگو باشد تا گره‌ای از کار مردم باز شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم ادامه داد: همان‌گونه که مردم از پلیس ایجاد امنیت را انتظار دارند، ما نیز صیانت از دستاوردهای پلیس را از رسانه‌ها انتظار داریم، چراکه این کار سبب انگیزه دهی به پلیس می‌شود. پلیس هیچ علاقه‌ای به برچسب‌زنی به افراد ندارد، ولی در طرح‌های سالم‌سازی جامعه شاهد هستیم به برخی افراد برچسب‌های مختلف به‌واسطه انحرافات آنان زده می‌شود که این اقدام به خاطر اجرای ناهنجاری توسط آنان است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار