حجت‌الاسلام ماندگاری:
استاد حوزه علمیه گفت: امروز برخی‌ها در جنگ میان اسلام و کفر شک دارند اما شهید ایمانی این شک را به دل راه نداد و به با دشمنان اسلام مبارزه کرد.
کد خبر: ۵۳۹۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۱ 17 December 2017
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدمهدی ماندگاری امشب در مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم و خادم کریمه اهل‌بیت (س) که در شبستان حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به اینکه شهید مصطفی ایمانی بیست و ششمین شهید مدافع حرم قم است، اظهار داشت: شهید مهدی ایمانی بیست و ششمین شهید مدافع حرم قم و صدوبیست و یکمین شهید فردو است.

وی با بیان اینکه در مجلس شهید سه پذیرایی وجود دارد، افزود: پذیرایی نخست جلسه شهید حسرت است چراکه هنگامی‌که به مقام آنان پی ببریم قطعاً به حال آنان غبطه خواهیم خورد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه شهدا با انبیاء، اولیا و صدیقین هم‌نشین هستند، تصریح کرد: کسانی که حیات خود را با خداوند معامله می‌کنند اهل مجاهدت بوده و در آخرت نیز با انبیا و اولیا هم‌نشین خواهند بود.

وی با بیان اینکه شهید ایمانی 14 سال خادم حرم کریمه اهل‌بیت(س) بود، عنوان کرد: خداوند جواب شهید ایمانی را این‌چنین دادند که ایشان هم لیاقت خادم حرم، مدافع حرم و نیز لیاقت ساکن حرم را داشته باشند.

ماندگاری خاطرنشان کرد: پیامبر (ص) فرمود، چقدر بیچاره‌اند افرادی که آخرت خود را به خاطر دنیا فروخته‌اند و همچنین حضرت علی (ع) فرمودند، خوشا به حال آنان که اهل دفاع فی سبیل الله هستند، شهید ایمانی آخرت خود را به دنیا نفروخته نه بلکه اهل دفاع فی سبیل الله بودند.

وی خادمی حرم کریمه اهل‌بیت (س) را لیاقتی دانست که خداوند به شهید ایمانی داده بود و ابراز کرد: خادمی حرم حضرت معصومه (س) نخستین لیاقتی بود که خداوند به شهید ایمانی داده است.

استاد حوزه ادامه داد: خادمی و دفاع از حرم لیاقتی است که شهید ایمانی با لقمه حلال آن را به دست آورده است، بنابراین کسانی که به آوردن لقمه حلال در خانواده دقت نمی‌کنند به این لیاقت‌ها دست پیدا نمی‌کنند.

وی امتیازهای شهید ایمانی را مدنظر قرار داد و تصریح کرد: هر انسانی خادم نمی‌شود و هر خادمی مدافع نمی‌شود و هر مدافعی شهید نمی‌شود، بنابراین این امتیازها را خداوند به انسانی می‌دهد که آن را برگزیده باشد.

ماندگاری افراد خودخواه را جهادگر ندانست و بیان کرد: افرادی که خودخواه هستند به این لیاقت‌ها دست پیدا نمی‌کنند، بنابراین  اگر می‌خواهیم توفیق شهادت به ما برسد باید اهل جهاد باشیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم با عزت مسلمانان عمر اسرائیل کوتاه شود، عنوان کرد: همچنان که دیروز جنگ ما با صدام جنگ میان کفر و اسلام است امروز هم نیز جنگ ما با اسرائیل، آمریکا و آل سعود جنگ میان اسلام و کفر است.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: برخی افراد در جنگ دفاع مقدس بیان می‌کردند که جنگ در مشهد نیست چرا ما به خوزستان برویم، اما امام خمینی (ره) فرمود جنگ ما بین اسلام و کفر است امروز هم برخی‌ها شک دارند اما شهید ایمانی این شک را به دل راه نداد و به با دشمنان اسلام مبارزه کرد.

وی خاطرنشان کرد: روحیه ما باید روحیه جهادی باشد چراکه امروز شیاطین غرب برای زنان ما الگوی لباس می‌دهند از این‌رو باید با آنان مبارزه کرد و تولیدکننده‌ها و مغازه‌دارها نباید این‌گونه لباس‌ها را تولید کرده و بفروشند، همچنین امروز دشمنان می‌خواهند ازدواج‌های ما به سبک غربی باشد که باید در مقابل آنان ایستاد و باید بدانیم که مبارزه فقط در صحنه جنگ نیست بلکه در این موارد نیز می‌توانیم با دشمن وارد جنگ شویم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار